BMW Motorrad en het Coronavirus - FAQ

Wat is de bereikbaarheid van de BMW Motorrad concessies?

Het herstel in onze mobiliteitssector krijgt vorm. 

Twee data worden momenteel aangehouden:

  • 4 mei : hervatting van de activiteiten tussen professionele klanten (B2B)
  • 11 mei : hervatting van de activiteiten voor individuele klanten (B2C)

Tijdens deze heropstart zullen er mondmaskers moeten worden gebruikt en alle bedrijven zullen natuurlijk moeten voldoen aan de aanbevelingen van de overheid en de sector.

Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via onderstaande dealerlocator vindt u de contactgegevens van de dichtstbijzijnde BMW Motorrad concessiehouder.

Welke hygiëne maatregelen worden er toegepast bij de BMW Motorrad verdelers?
  • Wij schudden tijdelijk geen handen meer.
  • Wij houden gepaste afstand (minimaal 1,5 meter) als wij met u in gesprek zijn.
  • Wij volgen strikt de protocollen omtrent handen wassen.
  • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en handdoeken voor eenmalig gebruik.

 

Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn BMW motorfiets, maar ik wil/kan nu niet naar de concessiehouder toegaan. Kan ik een andere afspraak inplannen?

Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw BMW motorfiets op een andere datum worden gepland. Neem gerust contact op met uw BMW Motorrad concessiehouder.

Ik heb een vervangende BMW motorfiets nodig. Is dit mogelijk?

Wij zorgen ervoor dat uw mobiliteit gegarandeerd blijft en zullen u uiteraard een BMW motorfiets ter beschikking stellen. Neem gerust contact op met uw BMW Motorrad concessiehouder.

Mijn nieuwe BMW motorfiets ging eerstdaags afgeleverd worden, hoe moet het nu verder?

Wij raden u aan om uw BMW Motorrad concessiehouder hiervoor te contacteren. Hij zal graag met u een nieuwe afleveringsdatum inplannen.

Welke impact heeft het coronavirus op de productie bij BMW Group?
  • De productie wordt op 5 mei 2020 in de verschillende fabrieken van BMW Motorrad opnieuw opgestart.
  • Uiteraard is BMW Motorrad ook afhankelijk van zijn verschillende leveranciers en verwachten we dus hier en daar nog wat vertragingen. 
Komt mijn bestelde BMW motorfiets op de afgesproken tijd?

BMW Group heeft de productie heropgestart in alle fabrieken. Wij raden u aan om uw BMW Motorrad concessiehouder hiervoor te contacteren.

Mag ik reeds met mijn BMW motorfiets rond rijden?

Vanaf 4 mei kan de motor gebruikt worden voor een buitenactiviteit. Dit betekent een rondrit die thuis start/eindigt zonder onderweg een bezoek te brengen aan hotspots of bezienswaardigheden en dit met een maximum van 3 motoren samen.

BMW Financial Services en het Coronavirus - FAQ

Ik heb een dringende vraag. Hoe kan ik BMW Motorrad Financial Services het best contacteren?

Wij blijven bereikbaar via de gekende kanalen. U kunt onze contactgegevens vinden op onze contactpagina. Gelieve wel rekening  te houden met eventueel verhoogde wacht- en verwerkingstijden https://www.bmw-motorrad.be/nl/public-pool/content-pool/contact.html

Ik moet met mijn motorfiets naar de keuring. Is dit mogelijk?

Tweedehandskeuring van motorfietsen is sedert 20/04/2020 opnieuw mogelijk welswaar afhankelijk van het gewest

  • Vlaanderen: mogelijk
  • Brussel: geen heropening
  • Wallonië: beperkte lijst van keuringscentra die opnieuw geopend zijn

Meer info : traxio.be/nl/nieuws/2020/04/update-technische-keuringen-in-de-verschillende-gewesten/

Keuringen zijn steeds op afspraak.

Kan ik betalingsuitstel verkrijgen gezien de huidige economische situatie?

Onze diensten zullen elke aanvraag individueel beoordelen en u zo snel mogelijk feebback bezorgen. Indien u een aanvraag wenst te doen, kan dit door een e-mail te sturen naar contract.sf@bmw.be met vermelding van "dossiernummer + Aanvraag betalingsuitstel". Graag duidelijk uw motivatie van aanvraag formuleren.

Mijn motorfiets moet geleverd worden met een bijkomend alarm maar de installateur werkt niet meer. Ben ik gedekt voor diefstal?

Indien in de huidige - of andere - omstandigheden een voertuig met dekking BMW Motorrad Protection wordt afgeleverd zonder AT2 of TT3 alarm, dan bent u niet gedekt tegen diefstal

Ik heb een ernstig ongeval met mijn motorfiets en deze is geïmobiliseerd. Kan ik beroep doen op BMW Motorrad Road Assist 24/7?

Ja, BMW Motorrad Road Assist 24/7 blijft verder werken .

Ik heb mijn banden/ velgen beschadigd door aanrijding met een object of ben in een put gereden. Kan ik deze band laten vervangen door BMW Motorrad Road Assist 24/7?

BMW Motorrad Road Assist 24/7 zal de klant steeds proberen te depaneren. Zij zullen indien nodig contact opnemen met de concessie.

Kunnen de klanten die momenteel met een vervangmotorfiets rijden, deze dan ook zonder problemen terug inleveren bij de concessie?

Elke concessie voorziet een telefonische of e-mailpermanentie waarop klanten contact kunnen houden.

Kan ik nog met mijn motorfiets op onderhoud?

Periode tem 03.05.2020, alle BMW Group concessies zijn gesloten. Enkel in dringende gevallen en met voorrang voor mensen uit essentiële beroepen kan er een afspraak gemaakt worden. Vanaf 04 mei gaan de concessies opnieuw open voor alle B2B activiteiten. U kan vanaf dan, na afspraak met uw concessie, opnieuw een onderhoud laten uitvoeren op uw bedrijfswagen. Tot nader order zullen alle concessies ook open gaan vanaf 11 mei voor de particuliere klanten. Vanaf dan kunnen deze klanten, ook opnieuw na afspraak met de concessie, het onderhoud op hun wagen laten uitvoeren. Klanten met een beroep uit de essentiële sectoren, kunnen ook voor 04 en 11 mei, telkens na afspraak, terecht bij hun concessie voor dringende herstellingen.

Door de opgelegde maatregelen van de federale overheid, wil ik nu liever niet op onderhoud gaan met mijn motorfiets. Kan dat?

Alle niet urgente onderhoudswerken worden opgeschort. Indien u een dringende herstelling heeft die uw mobiliteit in het gedrang brengt, raden we aan de concessie te contacteren voor een afspraak.

Wat zijn dringende onderhouds- en herstellingswerkzaamheden?

Een dringende herstelling is een herstelling of onderhoud dat wordt aangegeven door het boordcomputersysteem van de motorfiets (panne, nood aan onderhoud, remmen versleten, ….) en waarbij de motorfiets niet meer kan gebruikt worden zonder risico op gevolgschade indien de tussenkomst niet wordt uitgevoerd.

Kan ik in de huidige omstandigheden mijn motorfiets op einde contract overnemen?

Jazeker,  indien u professionele klant bent, kan u kunt alle documenten doorsturen naar contract.sf@bmw.be en onze collega’s sturen u de nodige instructies op. Gelieve wel rekening  te houden met eventueel verhoogde wacht- en verwerkingstijden.

Kunnen er nog inspecties plaatsvinden van motorfietss die einde contract zijn?

Vanaf 04.05.2020 herneemt onze inspectiepartner zijn activiteiten;  zij gaan hierbij gefaseerd te werk en nemen contact op met de klanten die aan BMW Financial Services hebben bevestigd het voertuig te willen inleveren.
Zij stellen alles in het werk om de afspraak zo snel mogelijk te kunnen inplannen.

 

Kan ik mijn einde contract motorfiets inleveren?

Gelieve contact op te nemen met BMW Financial Services (contract.sf@bmw.be) om uw intentie tot inlevering van het voertuig te bevestigen.

Op deze manier kan het proces voor inlevering worden opgestart en kan er vervolgens door onze inspectiepartner een afspraak voor expertise worden ingepland.

 

Ik moet mijn motorfiets inleveren aangezien mijn verzekering na de datum einde contract automatisch wordt stopgezet.

Aangezien de huurperiode door de Corona crisis uitzonderlijk verder loopt na de datum einde contract, dient ook uw voertuig verzekerd te zijn.  Gelieve hiervoor met uw verzekeringsmaatschappij contact op te nemen.

Kan ik mijn bandenwissel verplaatsen ?

Vanaf 22.04.2020 is de wissel van winter- naar zomerbanden opnieuw toegestaan.

Gelieve contact op te nemen met uw BMW Group verdeler om een afspraak in te plannen.

Kan ik betalingsuitstel verkrijgen als particuliere klant?

Ja, vanaf de wetswijziging  is het toegestaan om particulieren klanten betalingsuitstel te geven.  Dit kan voor een periode van maximaal 3 maanden onder bepaalde voorwaarden:

  • u doet een schriftelijke aanvraag via covid-private@bmw.be
  • u bezorgt Financial Services een attest van Technische werkloosheid of een attest van uw werkgever
  • u bezorgt Financial Services een attest op eer waaruit blijkt dat uw spaarbuffer kleiner is dan €25.000 op het moment van de aanvraag
Waar vind ik de template van Attest op Eer?

U contacteert uw bank / kredietgever best zo snel mogelijk. U dient rekening te houden met een termijn van enkele dagen om de aanvraag te bekijken, toe te kennen en in te brengen in het systeem. Daarom wordt best aangeraden de aanvraag in te dienen ten laatste een week vóór de vervaldag van de betaling.  Gedetailleerde informatie vindt u op www.febelfin.be

Waar kan ik terecht voor specifieke vragen rond mijn particuliere betalingsuitstel?

Wij helpen u graag verder. Stuur ons een mail covid-private@bmw.be en we komen zo snel mogelijk bij u terug.

spinner