BMW Motorrad en het Coronavirus - FAQ
  • Het herstel in onze mobiliteitssector krijgt vorm. 

    Twee data worden momenteel aangehouden:

    • 4 mei : hervatting van de activiteiten tussen professionele klanten (B2B)
    • 11 mei : hervatting van de activiteiten voor individuele klanten (B2C)

    Tijdens deze heropstart zullen er mondmaskers moeten worden gebruikt en alle bedrijven zullen natuurlijk moeten voldoen aan de aanbevelingen van de overheid en de sector.

    Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via onderstaande dealerlocator vindt u de contactgegevens van de dichtstbijzijnde BMW Motorrad concessiehouder.

    • Wij schudden tijdelijk geen handen meer.
    • Wij houden gepaste afstand (minimaal 1,5 meter) als wij met u in gesprek zijn.
    • Wij volgen strikt de protocollen omtrent handen wassen.
    • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en handdoeken voor eenmalig gebruik.

     

  • Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw BMW motorfiets op een andere datum worden gepland. Neem gerust contact op met uw BMW Motorrad concessiehouder.

  • Wij zorgen ervoor dat uw mobiliteit gegarandeerd blijft en zullen u uiteraard een BMW motorfiets ter beschikking stellen. Neem gerust contact op met uw BMW Motorrad concessiehouder.

  • Wij raden u aan om uw BMW Motorrad concessiehouder hiervoor te contacteren. Hij zal graag met u een nieuwe afleveringsdatum inplannen.

    • De productie wordt op 5 mei 2020 in de verschillende fabrieken van BMW Motorrad opnieuw opgestart.
    • Uiteraard is BMW Motorrad ook afhankelijk van zijn verschillende leveranciers en verwachten we dus hier en daar nog wat vertragingen. 
  • BMW Group heeft de productie heropgestart in alle fabrieken. Wij raden u aan om uw BMW Motorrad concessiehouder hiervoor te contacteren.

  • Vanaf 4 mei kan de motor gebruikt worden voor een buitenactiviteit. Dit betekent een rondrit die thuis start/eindigt zonder onderweg een bezoek te brengen aan hotspots of bezienswaardigheden en dit met een maximum van 3 motoren samen.

BMW Financial Services en het Coronavirus - FAQ
  • Wij blijven bereikbaar via de gekende kanalen. U kunt onze contactgegevens vinden op onze contactpagina. Gelieve wel rekening  te houden met eventueel verhoogde wacht- en verwerkingstijden https://www.bmw-motorrad.be/nl/public-pool/content-pool/contact.html

  • Tweedehandskeuring van motorfietsen is sedert 20/04/2020 opnieuw mogelijk welswaar afhankelijk van het gewest

    • Vlaanderen: mogelijk
    • Brussel: geen heropening
    • Wallonië: beperkte lijst van keuringscentra die opnieuw geopend zijn

    Meer info : traxio.be/nl/nieuws/2020/04/update-technische-keuringen-in-de-verschillende-gewesten/

    Keuringen zijn steeds op afspraak.

  • Onze diensten zullen elke aanvraag individueel beoordelen en u zo snel mogelijk feebback bezorgen. Indien u een aanvraag wenst te doen, kan dit door een e-mail te sturen naar contract.sf@bmw.be met vermelding van "dossiernummer + Aanvraag betalingsuitstel". Graag duidelijk uw motivatie van aanvraag formuleren.

  • Indien in de huidige - of andere - omstandigheden een voertuig met dekking BMW Motorrad Protection wordt afgeleverd zonder AT2 of TT3 alarm, dan bent u niet gedekt tegen diefstal

  • Ja, BMW Motorrad Road Assist 24/7 blijft verder werken .

  • BMW Motorrad Road Assist 24/7 zal de klant steeds proberen te depaneren. Zij zullen indien nodig contact opnemen met de concessie.

  • Elke concessie voorziet een telefonische of e-mailpermanentie waarop klanten contact kunnen houden.

  • Periode tem 03.05.2020, alle BMW Group concessies zijn gesloten. Enkel in dringende gevallen en met voorrang voor mensen uit essentiële beroepen kan er een afspraak gemaakt worden. Vanaf 04 mei gaan de concessies opnieuw open voor alle B2B activiteiten. U kan vanaf dan, na afspraak met uw concessie, opnieuw een onderhoud laten uitvoeren op uw bedrijfswagen. Tot nader order zullen alle concessies ook open gaan vanaf 11 mei voor de particuliere klanten. Vanaf dan kunnen deze klanten, ook opnieuw na afspraak met de concessie, het onderhoud op hun wagen laten uitvoeren. Klanten met een beroep uit de essentiële sectoren, kunnen ook voor 04 en 11 mei, telkens na afspraak, terecht bij hun concessie voor dringende herstellingen.

  • Alle niet urgente onderhoudswerken worden opgeschort. Indien u een dringende herstelling heeft die uw mobiliteit in het gedrang brengt, raden we aan de concessie te contacteren voor een afspraak.

  • Een dringende herstelling is een herstelling of onderhoud dat wordt aangegeven door het boordcomputersysteem van de motorfiets (panne, nood aan onderhoud, remmen versleten, ….) en waarbij de motorfiets niet meer kan gebruikt worden zonder risico op gevolgschade indien de tussenkomst niet wordt uitgevoerd.

  • Jazeker,  indien u professionele klant bent, kan u kunt alle documenten doorsturen naar contract.sf@bmw.be en onze collega’s sturen u de nodige instructies op. Gelieve wel rekening  te houden met eventueel verhoogde wacht- en verwerkingstijden.

  • Vanaf 04.05.2020 herneemt onze inspectiepartner zijn activiteiten;  zij gaan hierbij gefaseerd te werk en nemen contact op met de klanten die aan BMW Financial Services hebben bevestigd het voertuig te willen inleveren.
    Zij stellen alles in het werk om de afspraak zo snel mogelijk te kunnen inplannen.

     

  • Gelieve contact op te nemen met BMW Financial Services (contract.sf@bmw.be) om uw intentie tot inlevering van het voertuig te bevestigen.

    Op deze manier kan het proces voor inlevering worden opgestart en kan er vervolgens door onze inspectiepartner een afspraak voor expertise worden ingepland.

     

  • Aangezien de huurperiode door de Corona crisis uitzonderlijk verder loopt na de datum einde contract, dient ook uw voertuig verzekerd te zijn.  Gelieve hiervoor met uw verzekeringsmaatschappij contact op te nemen.

  • Vanaf 22.04.2020 is de wissel van winter- naar zomerbanden opnieuw toegestaan.

    Gelieve contact op te nemen met uw BMW Group verdeler om een afspraak in te plannen.

  • Ja, vanaf de wetswijziging  is het toegestaan om particulieren klanten betalingsuitstel te geven.  Dit kan voor een periode van maximaal 3 maanden onder bepaalde voorwaarden:

    • u doet een schriftelijke aanvraag via covid-private@bmw.be
    • u bezorgt Financial Services een attest van Technische werkloosheid of een attest van uw werkgever
    • u bezorgt Financial Services een attest op eer waaruit blijkt dat uw spaarbuffer kleiner is dan €25.000 op het moment van de aanvraag
  • U contacteert uw bank / kredietgever best zo snel mogelijk. U dient rekening te houden met een termijn van enkele dagen om de aanvraag te bekijken, toe te kennen en in te brengen in het systeem. Daarom wordt best aangeraden de aanvraag in te dienen ten laatste een week vóór de vervaldag van de betaling.  Gedetailleerde informatie vindt u op www.febelfin.be

  • Wij helpen u graag verder. Stuur ons een mail covid-private@bmw.be en we komen zo snel mogelijk bij u terug.

spinner