Unieke exemplaren.

R nine T conversies
Hide Motorcycle.

Het werken aan het hart van zijn boxer was een hele uitdaging voor Hideya Togashi: de ruwe, onbehandelde aluminium tank laat echt geen ruimte voor foutjes bij de productie. Togashi besteedde meer dan een maand aan het perfectioneren ervan. En het was de moeite waard: de slanke vorm past perfect bij het tijdloze, klassieke en atletische design.

+ Lees meer

Klassieke engineering.

Klassieke engineering.

R nineT conversie deluxe: BMW Motorrad was uitgenodigd op een customwedstrijd in Parijs. Franse customisers werden gevraagd om schetsen voor een R nine T-ombouw in te dienen. De jury, bestaande uit Fred 'Krugger' Bertrand, twee keer custom kampioen en Ola Stenegärd, motorfietsdesigner, evalueerden het grote aantal voorstellen.

R nineT conversie deluxe: BMW Motorrad was uitgenodigd op een custom-wedstrijd in Parijs. Franse customisers werden gevraagd om schetsen voor een R nine T-ombouw in te dienen. De jury, bestaande uit Fred 'Krugger' Bertrand, twee keer custom kampioen en Ola Stenegärd, motorfietsdesigner, evalueerden het grote aantal voorstellen.

+ Lees meer
Officine Sbrannetti.

De Spirit of Zeller is een eerbetoon aan de Duitse racelegende Walter Zeller. Geïnspireerd door de BMW RS 54 uit 1954 staken de customisers van Officine Sbrannetti al hun energie en technisch vakmanschap in de ombouw.

De originele zitting werd vervangen door een nieuwe, handgemaakte versie, volledig omhuld door leer. De beschermplaten zijn van massief metaal. Om voor nog meer motorracekarakter te zorgen, monteerden ze twee afzonderlijke stuurdelen, die ruimte overlieten voor een eenvoudige snelheidsmeter in de stijl van de jaren 50. Het 'Mass'-uitlaatsysteem zorgt voor een passend geluid. De Italiaanse customizer was gul met lak op de motorfiets. En om ervoor te zorgen dat de volledige nieuwe lak geen krassen oploopt, is er een leren tankriem ter bescherming. Zilvergrijze elementen, zoals de vork, velgen, stuurhulzen, klepdeksels en cardanasaandrijving, zorgen voor een contrasterende kleur. Kleurrijke highlight zijn de felgele nummerplaten met startnummers van aluminium.

Geen twijfel mogelijk: het team van Officine Sbrannetti heeft een echte racemotor gemaakt van de R nineT. Daarom staan ze voor ons op poleposition.

+ Lees meer
Diamond Atelier en K1X.

Dit is wat er gebeurt als een custom motorfietsfabrikant en een basketbalmerk de handen in elkaar slaan: ze creëren een custom R nineT die hoge ogen gooit in de caféracer scène. Aangezien de custom motorfietsontwerper Diamond Atelier en het basketballabel K1X beide uit München komen, was het vanaf het begin duidelijk dat een BMW model zou staan als uitgangspunt voor de DA#4.

Ze kozen voor de gloednieuwe R nineT, die Diamond Atelier ombouwde volgens de jongste visie van K1X van een lage, agressieve motorfiets die verwijst naar de komende herfst-/wintercollectie. De logo's zijn gemaakt van zilver en aangevuld met echte diamanten in de stijl van Diamond Atelier. Andere highlights zijn onder andere een luchtinlaat die door de handgemaakte brandstoftank loopt en vernieuwde hoogwaardige elektronica. CNC-geproduceerde unieke onderdelen, zoals de bovenste driedubbele stuurklem en de dynamobehuizing, dragen het iconische bladlogo van K1X en ronden dit meesterwerk af.

De gloednieuwe DA#4 zal worden tentoongesteld op Glemseck 101, waar er ook mee gereden wordt, tijdens de Essenza Sprint van 1/8 mijl.

+ Lees meer
JSK Customs.

Wild plezier, zowel op de weg als daarnaast: dat is precies hoe de JSK customizers uit Californië zich de ombouw van hun R nineT hadden voorgesteld.

Het resultaat is een scrambler met typisch versterkt uitlaatsysteem. En om te voorkomen dat iemand zijn benen verbrandt, is het geheel verpakt in koolstofvezelversterkte kunststof. De aanpasbare Supertrapp-demper zorgt voor een rijker geluid en handgrepen in BMX-stijl, van koolstofvezelversterkte kunststof, maken het geheel geschikt voor offroad gebruik. Samuel Kao, de bedenker van de JSK, is al heel lang BMW fan en koos daarom voor de klassieke BMW Motorsport kleuren rood, donkerblauw en lichtblauw.

Dit alles, in combinatie met banden met diep profiel, maakt van de Chocolate Slider een agressieve en stevige motorfiets die de om op avontuur te gaan onmiddelijk aanwakkert.

+ Lees meer

Kevil's Speed Shop.

De klanten van Kevil’s Speed Shop zijn geïnspireerd door hun passie en enthousiasme voor de R nineT en hebben een hoogsteigen versie gebouwd. Hun onderwerp: 'Rat Rod'.
+ Lees meer
Ga naar de website
VTR Customs.

De laagste, kleinste en slankste Café Racer bouwen met een Fat Tyre op het fundament van de R nineT – dat hadden de Zwitserse customisers VTR Customs zich als doel gesteld. Eigenaar Daniel Weidmann en zijn team wilden een lage dikke motorfiets creëren – een motor die helemaal in de lijn zou liggen van de "Coffee-to-go trend" en de Board Tracker-stijl zou integreren in zijn essentie. Elk detail straalt puur vakmanschap uit: uitgaande van de retromotorfietsen uit de jaren 1970 is de tank kleiner gemaakt, het zadel smaller en het frame ingekort. De brandstofmeter is een speciale versie, net zoals de achterkant van met de hand verdund aluminium en de cockpitkuip. En het speciale 2-in-1 spruitstuk met de MotoGP 'banners' van Akrapovič zorgt voor een krachtig geluid.

+ Lees meer
46Works.

De grootste uitdaging voor Siro Nakajima was het handgemaakte chassis van aluminium. Dit was een heel nieuwe ervaring voor iemand die zich gewoonlijk bezighoudt met technische upgrades. Het resultaat weerspiegelt zijn ware passie. Hij concentreerde zich volledig op de eigenschappen van de boxermotor zelf: licht van gewicht, snelheid en handling. Zijn omgebouwde versie is ongeveer 30 kilo lichter dan het origineel en heeft klassieke velgen van het MotoGP-type.

+ Lees meer
Brat Style.

Go Takamine is niet voor niets een van de meest invloedrijke customizers ter wereld. Niemand heeft meer expertise dan hij wat betreft het toevoegen van een licht en retro accent aan een motorfiets. Zijn creatie, de Cyclone, is misschien wel het beste voorbeeld. De gestroomlijnde motorfiets met zijn lichte tred biedt de perfecte balans tussen verleden en toekomst.

+ Lees meer

Cherry's Company.

Een kijkje in de toekomst, naar hoe BMW motorfietsen er over 10 jaar zouden kunnen uitzien - dat was het doel van Kaichiroh Kurosu met zijn project. Het resultaat is de Highway Fighter - een machine die wel van de set van een Batman-film lijkt te komen. Deze schoonheid op twee wielen heeft een carrosserie van handgemaakt aluminium die alle componenten op harmonieuze wijze combineert. Verrassend genoeg zocht Kaichiroh Kurosu inspiratie in het verleden van BMW Motorrad en vond deze in de legendarische BMW R 7 uit 1934.
+ Lees meer
Ga naar de website
Unique Custom Cycles.

Eat, sleep, create, repeat. Eat, sleep, create, repeat... Dit was de vaste dagelijkse routine voor Ronna Norén en Gordon van UCC gedurende vijf weken. Want de Zweden werkten aan hun persoonlijke interpretatie van de BMW R nineT - niet alleen om indruk te maken op ons, maar ook op de jury van de Custom Bike Show in Norrtälje. Het resultaat van deze enorme tijdsdruk is een echte diamant van custom boxerkunst.

+ Lees meer
Urban Motor.

De track grinder is de eerste omgebouwde versie van de R nineT ter wereld en legt de lat voor het ombouwen van de boxer extreem hoog: met ongelooflijk veel aandacht voor detail, kleur en een uitgebreide lijst customised en handgemaakte onderdelen vertegenwoordigt deze omgebouwde versie de typische crossoverstijl van URBAN MOTOR.

+ Lees meer
El Solitario.

"Krachtig, buitensporig, ruw, verbrand, genadeloos ... Het is een gemene machine" – een nauwkeurigere beschrijving van deze omgebouwde versie van de R nineT dan die van David Borra van EL SOLITARIO is er niet. Meerdere honderd meter roestvrijstalen beugels en meer dan 700 werkuren om de nieuwe klassieke boxer te transformeren in iets dat doet denken aan een gemuteerde versie van een langeafstandsmotorfiets uit de jaren 80. Dit excentrieke monster zag voor het eerst het licht voor het grote publiek op "The ONE Motorcycle Show", en – net als bij alle EL SOLITARIO modificaties – waren de meningen meteen erg verdeeld.

+ Lees meer

Concept. Experiment. Rolmodel.

De BMW R 90 S is een echt icoon. Destijds werden baanbrekende rijprestaties gecombineerd met een progressief design. In 2013 vierde deze klassieke boxer zijn 40ste verjaardag en omdat ook de 90ste verjaardag van BMW Motorrad werd gevierd, werd er een unieke motorfiets gecreëerd als eerbetoon aan een gouden tijdperk voor de motorfiets: de Concept Ninety.
+ Lees meer
Meer informatie
Meer verhalen die je misschien interessant vindt.
Geschikte motorfietsen.