Basisprijs inclusief 21% BTW.

De G 310 GS in de "Edition 40 Years GS"

Rijplezier in de legendarische look

Sinds 40 jaar verenigt de BMW GS veelzijdigheid en grenzeloos avontuur. Dat vieren we dit jaar met de G 310 GS in de "Edition 40 Years GS". In de zwart-gele look van de legendarische R 100 GS laat hij de GS-geschiedenis tot leven komen: spontaan, lichtvoetig en uitgerust met de typische GS-flyline. Hij brengt je dankzij Ride by Wire superieur door de stad en erbuiten. Met deze machine reis je spelenderwijs, beleef je puur rijplezier vanaf de eerste draai aan de gashandgreep en ervaar je op elke kilometer de #SpiritOfGS.

De highlights van de "Edition 40 Years GS"

Eenmalig design voor het jubileum: Dit model is ontleend aan de R 100 GS met de bijnaam "Bumblebee" en overtuigt met de zwart-gele look. Door de opvallende designelementen is de legendarische look een echte blikvanger en straalt de machine in de glans van meer dan 40 jaar geschiedenis van de GS.

+ Lees meer
40 jaar GS-opschrift in markant geel
We see a close-up of the yellow 40 Years GS sticker.
Subframe, kettingbeschermer en voetsteunen in zwart
We see the swinging arm, chain guard and footrest of the G 310 GS in side view.
Typische GS-flyline in de zwart-gele look
We see the side view of the front with a focus on the black and yellow paintwork.
Zwarte tank en stuur
We see the tank and handlebars of the G 310 GS from diagonally above in detail.
Zwarte kuipruit
We see the side view of the front of the G 310 GS with a focus on the black tinted windscreen.
Motorblok in zwart
We see the completely black engine block with G 310 lettering.
Tapes in opvallend geel
We see the GS lettering and the tape design on the black tank.
Zwarte velgen
We see a detailed section of the black rims of the G 310 GS.

De G 310 GS – altijd een goede basis

Van buiten "Edition 40 Years GS", van binnen helemaal G 310 GS: Met de moderne technische features en de comfortabele GS-ergonomie brengt hij je ontspannen naar elke bestemming. Verstelbare koppelings- en remhendels laten zich nog beter aan je persoonlijke behoeften aanpassen. Kom alles te weten over de veelzijdige features en varianten van de G 310 GS.

+ Lees meer

40 jaar aandrijving voor avontuur

Van Afrika tot Centraal-Azië, van de noordpool tot de zuidpool: de GS was in 40 jaar overal ter wereld. Een motorfiets die elk terrein en elke weg aankan, krachtig doorrijdt en moedig de elementen trotseert. De GS is de pionier van de toer-enduro's.

+ Lees meer
1980
launch van het eerste GS model, de R 80 G/S
6
generatie GS met talloze modelvarianten
40
jaar unieke belevenissen met de mythe GS
1.2
Tot nu toe zijn er meer dan 1,2 miljoen GS modellen van de band gerold

Sinds 40 jaar staat de GS voor spontaniteit, het ontsnappen aan het alledaagse en een unieke Community die de #SpiritofGS met elke kilometer uitstraalt. Het succesverhaal begint in 1980 met de R 80 G/S: Dit wordt snel de populaire bike voor alle uitdagingen, op de weg en offroad.

+ Lees meer
Van offroad-sport de weg op

1978 tot 1980:

In 1978 baart BMW Motorrad met een voorloper van de eerste GS het nodige opzien: De GS 80 sleept bij het wereldkampioenschap Six Days twee gouden medailles in de wacht. Dit model was zonder officiële opdracht door het interne ontwikkelaarsteam ontwikkeld. Maar door het succes hebben de ingenieurs en monteurs gelijk gekregen: Hun bike zorgde zowel op de weg als offroad voor het nodige rijplezier en kwam in 1980 onder de iets afgeleide naam BMW R 80 G/S op de markt.

De zegetocht begint

1980 tot 1987:

Met de GS creëert BMW Motorrad de perfecte synthese van offroad en onroad. Ongeacht de ondergrond heeft de bestuurder de machine in elke situatie in de hand en geniet hij/zij ook op lange trajecten van maximaal comfort. Highlight is de wereldwijd voor het eerst op een motorfiets gemonteerde monolever, ofwel eenzijdige swingarm, die lichter is en sneller verwisselen van het achterwiel mogelijk maakt. Met der R 80 G/S begint BMW Motorrad het segment van de grote comfortabele toer-enduro's – en beheerst het tot vandaag de dag.

De GS zet aan: meer cilinderinhoud meer power

1987 tot 1996:

Het nieuwe topmodel R 100 GS heeft enorm veel cilinderinhoud en wordt de sterkste en snelste Enduro op de markt. Op het achterwiel zorgt de paralever-swingarm met dubbel draaipunt voor moeiteloze handling op terrein en op de weg. Met het markant zwart-gele lakwerk wordt dit model bekend als "Bumblebee". De kleur is ook nu nog een echte highlight voor liefhebbers en siert dit jaar de speciale modellen van de "Edition 40 Years GS".

 

Een nieuw hoofdstuk voor de toer-enduro's

1994 tot 2003:

De GS wordt meer en meer een icoon maar verandert nog steeds: In 1994 verschijnt met de R 1100 GS de eerste Enduro met boxermotor met vier kleppen. Deze overtuigt met soepel rijgedrag op terrein en uitstekende eigenschappen voor lange ritten. In 1999 treedt de R 1150 GS in de voetstappen. De Tourer-eigenschappen worden ambitieus doorontwikkeld en in 2002 met de R 1150 GS Adventure nog beter aangepast aan de behoeften van verre reizigers: die serie Adventure ziet het levenslicht.

Van eencilinder tot tweecilinder

2000 tot 2008:

De zeer populaire en instapvriendelijke "Funduro"-modellen F 650 en F 650 ST krijgen aan het begin van het nieuwe millennium een herzien motorconcept. Dankzij het nieuwe watergekoelde eencilinder aggregaat ervaren de bestuurders van de F 650 GS en F 650 GS Dakar niet alleen een royale motoruitvoering voor elke dag, maar ook het typische Enduro-gevoel. In 2008 worden de beide volledig nieuw ontwikkelde Enduro-modellen F 650 GS en F 800 GS uitgerust met een vloeistofgekoelde tweecilinder lijnmotor. Dat betekent puur avontuur ook in de middenklasse.

Van lucht- tot watergekoelde boxermotor

2004 tot 2017:

In 2004 brengt BMW Motorrad een nieuwe versie van de R 1200 GS uit. Deze krijgt meer cilinderinhoud, vermogen en koppel en wordt daardoor nog dynamischer op elk terrein, bij een tegelijkertijd 30 kg lager gewicht. Bijna tien jaar later breekt er een nieuw tijdperk aan, want de BMW Motorrad ingenieurs rusten de R 1200 GS uit met een watergekoelde boxermotor, een absoluut nieuwtje. Bovendien krijgt de bike een semi-actief onderstel met Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), wat het rijgedrag en het rijcomfort op een nieuw niveau brengt.

De GS wordt nog sterker

Ook in de jaren daarna werkt BMW Motorrad verder aan de mythe GS. De populaire R 1250 GS verschijnt met een geavanceerde tweecilinder boxermotor: Deze levert dankzij de variabele nokkenasregeling BMW ShiftCam meer power in alle toerentalbereiken waardoor de GS nog soevereiner wordt. Bovendien worden ook de middenklassemodellen F 750 GS en F 850 GS voortdurend doorontwikkeld en zorgen met meer cilinderinhoud en een gewijzigd onderstel voor nog meer rijplezier.

 

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. Een extra jaar inclusief.

Vanaf nu krijg je bij de aanschaf van een motorfiets een jaar extra zorgeloosheid boven op de wettelijke garantie.

Meer informatie

#spiritofgs

Sinds 40 jaar brengt de #SpiritOfGS motorrijders bij elkaar, hij wordt door de Community over de hele wereld verbreid. Gewoon vertrekken, nieuwe avonturen beleven en het onbekende ontdekken, samen schrijven we altijd weer geschiedenis. Laat je door de GS Community inspireren tot nieuwe belevenissen. Beleef de #SpiritofGS.

+ Lees meer

Beleef de avonturen van de GS Community

Beleef spannende GS avonturen met onze nieuwe serie "Adventures of a Lifetime".

+ Lees meer

Meer over de #SpiritofGS

spinner