Basisprijs inclusief 21% BTW.

De BMW R nineT Urban G/S in de "Edition 40 Years GS"

Legendarisch design

Het zwart-gele design van de "Edition 40 Years GS" is een eerbetoon aan de legendarische eerste toer-enduro's van BMW Motorrad. De R 100 GS staat voorop. De opvallende accenten doen duidelijk denken aan de machine die toen al snel de bijnaam "Bumblebee" kreeg. Bij de R nineT Urban G/S "Edition 40 Years GS" van vandaag bewijzen de gefreesde Option 719 kleppendeksels en de gele handbescherming de liefde voor detail. De offroad banden en het verhoogde Scrambler-uitlaatsysteem maken de look compleet. En herinneren visueel aan 40 jaren veelbewogen GS-historie.

De highlights van de "Edition 40 Years GS"

Het onmiskenbare design van de R nineT Urban G/S en de legendarische uitstraling van de "Bumblebee": een eenmalige look vol verhalen en successen.

+ Lees meer
1200 cc-opschrift op de tank
We see the 1200 cc lettering on the tank of the R nineT Urban G/S.
Zwart-gele buddyseat met GS-borduurwerk
We see the black and yellow seat of the R nineT Urban G/S.
Gele handbescherming
We see the yellow hand protector of the R nineT Urban G/S.
Option 719 kleppendeksel
We see the cylinder head cover of the R nineT Urban G/S.
Kuipruit met GS-logo
We see the windscreen of the R nineT Urban G/S incl. GS logo.
40 jaar GS-sticker op de tank
We see the 40 Years GS sticker on the tank of the R nineT Urban G/S.
Gouden velgen
We see the golden rims of the R nineT Urban G/S.
Uitlaat
We see the raised exhaust system of the R nineT Urban G/S.

De R nineT Urban G/S – een fascinerende basis

De R nineT Urban G/S – een fascinerende basis

De R nineT Urban G/S maakt betovert. Het onmiskenbare uiterlijk, de moderne boxermotor, de geometrie en het uitgebalanceerde rijgedrag beloven puur rijplezier. En dankzij de talrijke individualiseringsmogelijkheden maak je hem precies tot jouw machine. Je bent net zo superieur onderweg op je bike in de stad als bij spontane ritten op grind en steengruis buiten het asfalt. De naam zegt alles: R nineT Urban G/S.

+ Lees meer

40 jaar aandrijving voor avontuur

Het visuele voorbeeld van de R nineT Urban G/S: De GS was in 40 jaar tijd vrijwel overal op de wereld. Van Afrika tot Centraal-Azië: Een motorfiets die elk terrein en elke weg aankan, krachtig doorrijdt en moedig de elementen trotseert. De GS is de pionier van de toer-enduro's.

+ Lees meer
1980
Launch of the first GS model, the R 80 G/S
6
GS generation with numerous model variants
40
Years of unique experiences with the GS legend
1.2
Over 1.2 million GS models have been built to date

GS staat sinds 40 jaar voor avontuur, nieuwsgierigheid naar het onbekende en een Community die de #SpiritofGS met elke kilometer uitstraalt. Het succesverhaal begint in 1980 met de R 80 G/S: Dit wordt snel de populaire bike voor alle uitdagingen op de weg en offroad.

+ Lees meer
Van offroad-sport de weg op

1978 tot 1980:

In 1978 baart BMW Motorrad met een voorloper van de eerste GS het nodige opzien: De GS 80 sleept bij het wereldkampioenschap Six Days twee gouden medailles in de wacht. Dit model was zonder officiële opdracht door het interne ontwikkelaarsteam ontwikkeld. Maar door het succes hebben de ingenieurs en monteurs gelijk gekregen: Hun bike zorgde zowel op de weg als offroad voor het nodige rijplezier en kwam in 1980 onder de iets afgeleide naam BMW R 80 G/S op de markt.

De zegetocht begint

1980 tot 1987:

Met de GS creëert BMW Motorrad de perfecte synthese van offroad en onroad. Ongeacht de ondergrond heeft de bestuurder de machine in elke situatie in de hand en geniet hij/zij ook op lange trajecten van maximaal comfort. Highlight is de wereldwijd voor het eerst op een motorfiets gemonteerde monolever, ofwel eenzijdige swingarm, die lichter is en sneller verwisselen van het achterwiel mogelijk maakt. Met der R 80 G/S begint BMW Motorrad het segment van de grote comfortabele toer-enduro's – en beheerst het tot vandaag de dag.

De GS zet aan: meer cilinderinhoud meer power

1987 tot 1996:

Het nieuwe topmodel R 100 GS heeft enorm veel cilinderinhoud en wordt de sterkste en snelste Enduro op de markt. Op het achterwiel zorgt de paralever-swingarm met dubbel draaipunt voor moeiteloze handling op terrein en op de weg. Met het markant zwart-gele lakwerk wordt dit model bekend als "Bumblebee". De kleur is ook nu nog een echte highlight voor liefhebbers en siert dit jaar de speciale modellen van de "Edition 40 Years GS".

 

Een nieuw hoofdstuk voor de toer-enduro's

1994 tot 2003:

De GS wordt meer en meer een icoon maar verandert nog steeds: In 1994 verschijnt met de R 1100 GS de eerste Enduro met boxermotor met vier kleppen. Deze overtuigt met soepel rijgedrag op terrein en uitstekende eigenschappen voor lange ritten. In 1999 treedt de R 1150 GS in de voetstappen. De Tourer-eigenschappen worden ambitieus doorontwikkeld en in 2002 met de R 1150 GS Adventure nog beter aangepast aan de behoeften van verre reizigers: die serie Adventure ziet het levenslicht.

Van eencilinder tot tweecilinder

2000 tot 2008:

De zeer populaire en instapvriendelijke "Funduro"-modellen F 650 en F 650 ST krijgen aan het begin van het nieuwe millennium een herzien motorconcept. Dankzij het nieuwe watergekoelde eencilinder aggregaat ervaren de bestuurders van de F 650 GS en F 650 GS Dakar niet alleen een royale motoruitvoering voor elke dag, maar ook het typische Enduro-gevoel. In 2008 worden de beide volledig nieuw ontwikkelde Enduro-modellen F 650 GS en F 800 GS uitgerust met een vloeistofgekoelde tweecilinder lijnmotor. Dat betekent puur avontuur ook in de middenklasse.

Van lucht- tot watergekoelde boxermotor

2004 tot 2017:

In 2004 brengt BMW Motorrad een nieuwe versie van de R 1200 GS uit. Deze krijgt meer cilinderinhoud, vermogen en koppel en wordt daardoor nog dynamischer op elk terrein, bij een tegelijkertijd 30 kg lager gewicht. Bijna tien jaar later breekt er een nieuw tijdperk aan, want de BMW Motorrad ingenieurs rusten de R 1200 GS uit met een watergekoelde boxermotor, een absoluut nieuwtje. Bovendien krijgt de bike een semi-actief onderstel met Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), wat het rijgedrag en het rijcomfort op een nieuw niveau brengt.

De GS wordt nog sterker

Ook in de jaren daarna werkt BMW Motorrad verder aan de mythe GS. De populaire R 1250 GS verschijnt met een geavanceerde tweecilinder boxermotor: Deze levert dankzij de variabele nokkenasregeling BMW ShiftCam meer power in alle toerentalbereiken waardoor de GS nog soevereiner wordt. Bovendien worden ook de middenklassemodellen F 750 GS en F 850 GS voortdurend doorontwikkeld en zorgen met meer cilinderinhoud en een gewijzigd onderstel voor nog meer rijplezier.

 

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. Een extra jaar inclusief.

Vanaf nu krijg je bij de aanschaf van een motorfiets een jaar extra zorgeloosheid boven op de wettelijke garantie.

Meer informatie

#SpiritofGS

Sinds 40 jaar brengt de #SpiritOfGS motorrijders bij elkaar, hij wordt door de Community over de hele wereld verbreid. Gewoon vertrekken, nieuwe avonturen beleven en het onbekende ontdekken, samen schrijven we altijd weer geschiedenis. Laat je door de GS Community inspireren tot nieuwe belevenissen. Beleef de #SpiritofGS.

+ Lees meer

Beleef de avonturen van de GS Community

Beleef spannende GS avonturen met onze nieuwe serie "Adventures of a Lifetime".

+ Lees meer

Meer over de #SpiritofGS

spinner