* Afgebeelde motorfietsen kunnen afwijken van de (vereiste) standaarduitvoering en additionele pakketten, opties en/of accessoires bevatten. Alle consumentenprijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen van BMW Motorrad inclusief BPM, BTW, registratiekosten en kosten rijklaar maken. De BMW Motorrad dealer geeft je graag bindende prijsinformatie. Wijzigingen en fouten voorbehouden.

De BMW M 1000 RR

Racing like no other

Voor iedereen die door passie wordt beheerst en steeds weer erdoor wordt uitgedaagd. Voor iedereen die geen millimeter of milliseconde wil weggeven: De BMW M RR is de voor de racesport gehomologeerde superbike. Deze is in de windtunnel geperfectioneerd en op het circuit verder ontwikkeld. De aerodynamische optimalisaties en het gebruik van carbon verhogen de topsnelheid aanzienlijk tot 314 km/h. Motor en onderstel zijn onveranderd krachtig en direct. De M RR staat tot in detail voor absolute performance en exclusiviteit. Echt typisch M.

Maar ook hier is er een verbetering: onze BMW Motorrad Motorsport Race Support – echt typisch #NeverStopChallenging.

Samenspel van highlights

Hoogwaardige M gefreesde onderdelen
Voetsteunenset van de M 1000 RR
Krachtige M rem
Rem van de M 1000 RR
Geoptimaliseerde aerodynamica met nieuwe winglets
Winglet van de M 1000 RR
Markant front met kuipruit
Front en kuipruit van de M 1000 RR
Lichte M carbon-wielen met tape-design
M carbon-wielen met tape-design van de M 1000 RR
Exclusieve M opstartanimatie
M logo op het TFT-display van de M 1000 RR
Lichtgewicht volledig titanium uitlaatsysteem
Volledig titanium uitlaatsysteem van de M 1000 RR
Geoptimaliseerde ShiftCam motor
Motor van de M 1000 RR

Rijden als in de slipstream

Rijden als in de slipstream

De geoptimaliseerde voor- en zijbekleding van carbon zorgt voor meer performance en een verhoging van de eindsnelheid met 8 km/h. Bovendien ontlast de nieuwe aerodynamica de berijder door de neerwaartse druk van de wind te verminderen: voor langdurig, snel, gefocust rijden. De nieuw vormgegeven M winglets van carbon daarentegen verhogen de aandrukkracht van het voorwiel met maar liefst 6,3 kg – ook in overhelhoeken. En zorgen voor 22,6 kg downforce bij 300 km/h: voor meer vertrouwen in grotere overhelhoeken en hogere snelheden in bochten.

+ Lees meer

Van de wind profiteren

Van de wind profiteren

In samenwerking met de experts van BMW Motorsport zijn de M Brake Ducts en de optionele M Aero Wheel Covers ontstaan. De M Brake Ducts zijn rechtstreeks in de nieuwe voorwielspatschermen geïntegreerd, die op hun beurt voor een verbeterde omstroming van de vorkstangen en de remklauwen zijn geoptimaliseerd. De voor het eerst bij een standaardmotor gebruikte M Brake Ducts verlagen de temperatuur van de remklauwen. De eveneens van carbon vervaardigde M Aero Wheel Covers verminderen de wervelingen in het voorwiel en ontplooien hun volledige potentieel op lange rechte stukken bij snelheden vanaf 250 km/h.

+ Lees meer
156
“kW (210 hp) at 13.750 rpm
314
km/h topsnelheid
192
Kg DIN leeggewicht
3,21
seconden voor acceleratie 0-100 km/h
Water-/oliegekoelde viertakt lijnmotor met BMW ShiftCam

Millimeters beslissen – ook in de motor

De motor van de M RR met een maximaal toerental van 15.100 omw/min heeft zich in de WSBK bewezen. Een prestatieniveau waarbij millimeterwerk onontbeerlijk is: Volledig CNC-bewerkte inlaatkanalen, lichte 2-rings-smeedzuigers met geoptimaliseerde zuigerveren voor een duidelijk lager olieverbruik, smalle en lichte sleeptuimelaars, titanium kleppen, geoptimaliseerde nokkenassen en in vergelijking met de S 1000 RR 340 g lichtere titanium drijfstangen van Pankl voor minder wrijving zijn slechts enkele van de highlights. Daarbij komen de BMW ShiftCam technologie voor variatie van kleptiming en kleplichthoogte en een aanzuigsysteem met kortere aanzuigtrechters voor een geoptimaliseerde ladingswisseling bij hoge toerentallen. En voor de perfecte start naar de overwinning werkt de antihopping-koppeling zonder zelfversterking.

+ Lees meer

Duidelijke feedback – niet alleen uit de pitstraat

Het beste gevoel voor voor- en achterwiel en een adembenemende richtnauwkeurigheid: Het hart van het onderstel is een van aluminium vervaardigd brugframe, aangevuld door een Upside-Down-vork en een centrale veerpoot met Full Floater Pro-kinematica voor een duidelijk verbeterde chassisperformance. Consequent en compromisloos afgestemd op de beste tijden in de racemodus maakt het chassis ook indruk op door adrenaline aangedreven perfectionisten op provinciale wegen.

Topprestaties – ook een kwestie van instelling

Met het eigen potentieel tot op de milliseconde te kunnen scoren, is wat echte winnaars onderscheidt: De Launch Control van de M RR ondersteunt de perfecte start van de race en de Pit-Lane-Limiter weet wanneer de prestaties moeten worden beteugeld. De schakelassistent Pro zorgt bij elke schakeling voor snel schakelen zonder koppelingsbediening. Voor het racen kan het schakelschema gemakkelijk worden omgekeerd. Bovendien zijn er in totaal 7 rijmodi, twee instelbare gaskarakteristieken en een drievoudige instelbaarheid van het motorsleepmoment voor een optimale aanpassing aan de betreffende track. Alles perfect afleesbaar op het 6,5" TFT-display.

Compromisloze acceleratie – alleen andersom

Na een jaar rijden in de WSBK en op de racecircuits van deze wereld geldt voor de M rem nog steeds: Best in Class. Eigenlijk zelfs: nog beter. Want de nieuw ontwikkelde M Brake Ducts koelen de remklauwen tijdens het racen afhankelijk van het racecircuit met maar liefst 10 graden – voor nog meer performance en een constanter drukpunt. Samen met de op elkaar afgestemde combinatie bedieningselement/klauw resulteert dit in maximale remstabiliteit en eenduidige feedback, alsmede een optimale afstemming op het Race ABS. De M rem is en blijft daarmee de absolute referentie.

+ Lees meer

3 jaar zorgeloosheid

Ride on & on & on. Wij geven nu een jaar extra. 

Vanaf nu krijg je bij de aanschaf van een motorfiets een jaar extra zorgeloosheid boven op de wettelijke garantie. 

Meer informatie

Zo zien winnaars eruit

Twee uitvoeringen, één doel: pure performance

De M RR is leverbaar in twee uitvoeringen: Als basisvariant en als M RR met M Competition-pakket. Daarbij is elke M RR ontworpen met een duidelijke specificatie: winnen. En precies daarvoor staan beide varianten met absolute toewijding en pure prestatiedrang.

Lightwhite uni/M Motorsport

De basisvariant van de M RR is een voor de racesport gehomologeerde superbike. Deze heeft alles wat snel maakten vormt daarmee de ideale basis voor raceteams.

Blackstorm metallic/M Motorsport

Meer performance, meer exclusiviteit – meer kan bijna niet: de M RR met M Competition-pakket. Hier worden esthetiek en exclusiviteit gecombineerd met compromisloze racesporttechniek.

Lijnvoering – letterlijk

Het aerodynamisch geoptimaliseerde front met de bekleding in zicht-carbon met tapes in M design straalt de wil om te winnen uit tot in het kleinste detail – zelfs de nieuw vormgegeven bekledingsdrager is van carbon. En door de eveneens nieuw vormgegeven achterkant is de M RR nu nog dynamischer. Ook de kentekenplaathouder met geïntegreerde verlichtingseenheid is nog compacter geworden. Dankzij een nieuwe kabelboom en de LWS-stekkers van de richtingaanwijzers achter is de M RR nu nog sneller klaar voor het racecircuit. Ook de stekkers van de richtingaanwijzers voor zijn dienovereenkomstig geoptimaliseerd.

+ Lees meer

Nog meer racesport

Het M Competition-pakket

Het M Competition-pakket

Racesport ontmoet esthetiek: het M Competition-pakket omvat de M GPS laptrigger met bijbehorende activeringscode, de M Aero Wheel Covers, een geëloxeerde en 220 g lichtere coulisse en de onderhoudsvriendelijke M Endurance ketting met DLC-coating. Daarbij komt het M Carbon-pakket met hoogwaardige en met transparante lak afgewerkte componenten van zicht-carbon, het M pakket gefreesde onderdelen met de nieuwe, 150 g lichtere M voetsteun en de carbon-buddyseatafdekking en het duopassagierspakket.

+ Lees meer

Andere, sportieve accessoires

Andere, sportieve accessoires

Omvangrijke speciale uitrustingen en originele BMW Motorrad accessoires scherpen de M RR extra aan en stemmen deze precies af op de eisen van de berijder of het circuit. Zo kan de M Carbon buddyseatafdekking als houder voor de GPS-mouse of actiecamera dienen. De ook in het M Competition-pakket opgenomen in 6 standen verstelbare M voetsteunenset ondersteunt een racesportief rijgedrag – net als het M Endurance eenpersoonszadel, dat diepe overhelhoeken met meer controle mogelijk maakt.

+ Lees meer
Collage van drie foto's van de M 1000 RR op het racecircuit

Als de racetrack de soundtrack van het leven is

De strijd om het podium. Het werk aan millimeters en milliseconden. De bereidheid om alles te geven – op het circuit en in de pitstraat: voor raceteams en professionals biedt BMW Motorrad Race Support prestatieverhogende ombouwoplossingen. Van de kit motoren en de kit elektronica tot het race-uitlaatsysteem en nog veel meer.

Naar de Race Support external-link-arrow-slim

Nog meer performance

spinner