S 1000 RR

€ 19.500,-

Basisprijs inclusief 21% BTW.

Alle motorfietsen worden geleverd met uitrusting door de wet vereist (vb. reflectoren volgens EU4-norm). De motorfietsen afgebeeld op de foto’s en video’s op deze website bevatten mogelijk nog niet alle vereiste uitrustingen.

DE BMW S 1000 RR.

DE SUPERBIKE VAN SUPERLATIEVEN.

Altijd hard op de limiet op zoek naar de ideale lijn word je door 152 kW (207 pk) aangedreven. Een ontembare kracht stuwt je RR helemaal naar voren - met een maximaal koppel van 113 Nm bij 11.000 tpm en een koppelcurve van ten minste 100 Nm over een toerentalbereik van 5500 tot 14.500 [tpm]. Tien jaar nadat de eerste generatie  van de RR de motorwereld in haar ban heeft gebracht, kondigen wij hier en nu het volgende niveau van prestatiekracht aan. Daarbij hebben we vrijwel elk onderdeel van de RR gereconstrueerd - van de voor- tot de achterkant. Het resultaat: minder gewicht en merkbaar betere prestaties. Ben je voorbereid op de poleposition en de overwinning? De RR wacht op je.

HET DESIGN VAN DE RR

Kies je kleur.

Pas je nieuwe voorkeuren en behoeften voor de RR aan: je hebt de keuze tussen de motorsportlak en de lak in racing red uni.

Motorsport

Committed to the racing tradition. The Motorsport finish sends a clear signal far and wide: Here's a powerful machine full of sportiness, agility and dynamics.

Racing red

The flashy red finish says what everyone understands: This superbike has racing genes and is ready to face any opponent.

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. We geven je een extra jaar.

Vanaf nu geniet u van 3 jaar garantie op alle motorfietsen.

Ontdek meer

Ontworpen voor de poleposition.

Wie de motor ziet, weet meteen: hier staat een motorfiets die topprestaties belichaamt. Elk onderdeel van de RR is ontworpen om het maximale eruit te halen. Alleen al het frameontwerp inclusief nieuwe ondersteltechnologie maakt dat de RR lichter en nog preciezer is. Daarbij komt de ergonomisch geperfectioneerde zitpositie die met het gewijzigde frame- en bekledingsontwerp haars gelijke zoekt. De standaard ledkoplampen geven de motor bovendien een onmiskenbaar dynamische en agressieve look. De richtingaanwijzers aan de voorkant zijn vanuit de bekleding de achterspiegel binnengelopen, wat niet alleen een bijzonder fraaie verschijning is, maar ook nog eens de zichtbaarheid verhoogt. Vanaf de achterkant domineert de RR wat betreft ontwerp en functionaliteit: "all-in-one" luidt hier het devies. De kentekenplaathouder bevat naast de kentekenplaatverlichting nu ook led-richtingaanwijzers, achterlicht en remlicht.  

+ Lees meer

Klaar voor het circuit.

Als het om topprestaties gaat, is de RR je perfecte partner. En dat niet alleen op de weg, maar ook op het circuit. Met minder handgrepen demonteer je zowel de achterspiegel als de kentekenhouderconstructie, en je racemotor staat voor je neus.

Het optioneel verkrijgbare M-pakket maakt jouw RR tot de ultieme racemachine. HIer wordt het gewicht nog eens verminderd met 3,5 kg tot 193,5 kg. Behalve de Motorsport-lak, de M-koolstofwielen, de M-accu, de M-buddyseat, de M-achterkantverhoging en het M-zwenkarmdraaipunt krijg je tevens de rijmodi Pro met configureerbare rijmodi Race Pro 1-3 en elektronische assistentiesystemen, zoals bijvoorbeeld DTC +/-Shift, ABS Settings, engine mappings, wheelie control en slide control, en nog veel meer.

+ Lees meer

VIERCILINDER-LIJNMOTOR

152
kW (207 pk) bij 13.500 tpm
100
Nm (min.) van 5500 tot 14.500 tpm
193.5
kg DIN ledig gewicht, gemeten met M-pakket
14.600
tpm maximaal toerental
Water-/oliegekoelde viercilinder-viertaktlijnmotor

Vier cilinders en een ongeëvenaarde vermogenscurve.

Vier cilinders en een ongeëvenaarde vermogenscurve.

De volledig nieuw ontwikkelde viercilindermotor is het drijfwerk van de nieuwe RR. Nie alleen het topvermogen is verhoogd tot 152 kW (207 pk) bij 13.500 tpm, maar ook de koppelcurve is geoptimaliseerd. En dat allemaal dankzij de nieuwe BMW ShiftCam-technologie, die via de schakelnokas de openingstijd en de lichthoogte van de kleppen zo kiest dat je al in het laagste en middelste toerentalbereik duidelijk het grotere koppel en hogere vermogen merkt.

Daarnaast zijn ook vele andere onderdelen aangepast om het gewicht, de installatieruimte en het ontwerp nog meer te optimaliseren. Dit is bijvoorbeeld het geval met het nieuwe distributieconcept, de holle titanium inlaatkleppen en een verbeterde en zichzelf versterkende oliebadslipkoppeling met meerdere schijven (-20N). De motor is 4 kg lichter en smaller gemaakt, wat zowel voor de hantering als vanuit ergonomisch oogpunt een verbetering is. Dat zul je meteen merken zodra je erop gaat zitten om hem uit te proberen.

+ Lees meer

BELEEF DE PITTIGE SOUND VAN DE RR

DE HIGHLIGHTS VAN DE RR

Achterunit
Dynamic Damping Control (DDC) de volgende generatie
6,5” TFT-display
Multicontrol
M-koolstofwielen
Verlichting in led-uitvoering
M-buddyseat
#Unterzugschwinge#
Technische hoogtepunten: een overzicht
  • Zodra je voor het eerst versnelt, merk je meteen al: deze motor maakt al in het lage en middelste toerentalbereik indruk met zijn voortreffelijke koppelcurve. Dit is met name te danken aan de BMW ShiftCam-technologie. Deze zorgt ervoor dat de inlaatkleppen naar behoefte worden geregeld via een schakelnokkenas. Afhankelijk van het toerental worden op die manier de openingstijd en de lichthoogte van de kleppen aangepast - en bezorgen jou en je RR daarmee de beste prestaties.  

  • De RR is uitgerust met ABS en ABS Pro, afhankelijk van je rijmodus Rain, Road, Dynamic Race of Race Pro 1-3. Daarmee bepaal jij of je motor met maximale stabiliteit of met maximale prestatiekracht rijdt.  

  • Of je nu op een landweg rijdt of op het circuit: zonder deze functie kun je niet. Want met de standaard ingebouwde schakelassistent Pro met blipperfunctie schakel je zonder dat je de koppeling hoeft te bedienen. Zo kun je je volledig concentreren op de weg. Tegelijkertijd wordt de invloed van wisselende belasting op het onderstel en het achterwiel zo minimaal mogelijk gehouden. Het resultaat: Je bent sneller, stabieler en met nog meer prestatiekracht en meer rijplezier onderweg.  

  • De RR kan optioneel worden uitgerust met de volgende generatie DDC. De elektronische klep ligt nu parallel aan de mechanische klep. Via deze bypassleiding wordt, wanneer dit nodig is, in 10 ms de demping verminderd of verhoogd. Zo ben je zowel op landwegen als op circuits steeds onderweg met optimale demping. De veerbasis kan handmatig worden ingesteld.

  • De standaard ingebouwde ledkoplampen geven de RR zijn nieuwe onmiskenbare sportief-agressieve look. Dat geldt niet alleen voor de koplampen, die bij de nieuwe RR zijn verplaatst van de bekleding naar de achteruitkijkspiegel, maar ook voor de achterkant, waarin de richtingaanwijzers, het remlicht en en achterlicht in één eenheid zijn geïntegreerd.  

  • De benchmark in het segment van de superbikes: het TFT-display van de RR. Met 6,5 inch houd je het overzicht. Daarbij kun je kiezen uit het Pure Ride screen, dat is teruggebracht tot de essentie, of een van drie Core Ride screens, met een ruimer aanbod aan belangrijke informatie. Alles binnen handbereik met de multicontroller: scroll zonder moeite door het menu van je 6,5" TFT-display voor toegang tot de vele functies en instellingen - zonder je handen van het stuur te hoeven nemen. Zo houd je de volledige controle.  

  • De nieuwe RR is met zijn 197 kg niet alleen beduidend lichter geworden, maar beschikt daarbij ook nog over de perfecte ergonomie. Zo zijn er wijzigingen doorgevoerd aan het frame, de tank, de buddyseat, aan de achterkant, en aan de voetsteunen om te zorgen voor meer ondersteuning, meer bewegingsvrijheid, meer feedback en een betere kniepositie.

    Het samenspel tussen de gefreesde voetsteunen en de nieuwe stuurergonomie met de M-buddyseat
     biedt jou nu behalve nog meer feedback ook een rit zonder dat je vermoeid raakt en stelt je in staat langer geconcentreerd te rijden en snellere rondes te maken.  

  • De nieuwe RR is uitgerust met een aluminium #Unterzugschwinge# en biedt jou - zoals bekend in de racesport - een betere krachtverdeling en een minder sterk reagerend onderstel tijdens het accelereren. Dat spaart de banden. De standaard veerpoot van de nieuwe RR zit nu verder bij de motor vandaan en wordt daarmee minder blootgesteld aan hitte. Ook werd er een grotere demperzuiger ingebouwd. Het resultaat: constante demping in alle rijsituaties.

  • Al met de standaard buddyseat merk je meteen: hier is aandacht geweest voor een perfecte feedback. Dit zorgt niet alleen voor bewegingsvrijheid tijdens het rijen, maar ook voor optimaal contact met de motorfiets. De standaard zithoogte is 824 mm en de binnenbeencurve is 1829 mm.
    Naast de standaard buddyseat is voor de nieuwe RR ook de optionele M-buddyseat beschikbaar. De antislipbekleding en het harde schuim besparen bij het accelereren of bij hard vertragen energie en zorgen daarnaast voor meer stabiliteit van de motorfiets. De M-buddyseat maakt deel uit van het M-pakket. Als speciale optie is deze verkrijgbaar in drie zithoogten (814 mm, 824 mm en 849 mm).

  • Zo snel bouw je je RR om van motor voor de openbare weg naar een motor voor het circuit: op de kentekenplaathouderconstructie zijn ook het achterlicht - geïntegreerd in de led-richtingaanwijzers - en de kentekenplaatverlichting aangebracht. Het grote voordeel: met maar een paar handelingen demonteer je de kentekenplaathouder samen met de verlichting om binnen luttele seconden klaar te zijn voor het circuit.  

  • Standaard wordt de RR geleverd met vier rijmodi: RAIN, ROAD, DYNAMIC en RACE. Alle vier zijn perfect toegesneden op de behoeften van het moment en zorgen - afhankelijk van wat wordt gewenst - voor een betere prestatiekracht of meer stabiliteit, betrouwbaarheid en veiligheid. Met de speciale optie Rijmodus Pro krijgen vooral motorcoureurs waar voor hun geld. Deze bevat de modi RACE Pro 1, RACE Pro 2 en RACE Pro 3 en kunnen afzonderlijk worden ingesteld in Engine (gasaanname), Engine Brake, Tractiecontrole (DTC), Wheelie Control (DTC), ABS en ABS Pro - zodat je de motor op elk circuit optimaal kunt laten presteren.  

Techniek bedoeld voor maximale prestaties in elke rijsituatie.

De RR is een technische hoogvlieger met grip op de weg: de vier standaard rijmodi RAIN, ROAD, DYNAMIC en RACE kunnen talrijke rijstijlen aan onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Met de speciale optie rijmodi Pro gaat de wereld van het circuit voor je open met de drie extra modi RACE PRO 1, RACE PRO 2 en RACE PRO 3, met Launch Control, Pitlane Limiter, HSC Pro (Hill Start Control Pro) en DBC (Dynamic Brake Control). Met de multicontroller configureer je via het full-colour 6,5" TFT-display de volgende instelling: de gasaanname incl. karakteristieke curve van de motor, het motorremmoment, de tractiecontrole (DTC) incl. Wheelie Control, het ABS en de DDC (Dynamic Damping Control). Via de toets kun je tijdens het rijden de instellingen bewerken via DTC +/- Shift. Dankzij de nieuwste 6-assensoren en de koppelvoorregeling wordt de DTC-ondersteuning heel zacht en goed presterend uitgeregeld. Daarbij wordt rekening gehouden met de versnelling, snelheid en schuine positie.

Met de DTC van de volgende generatie krijg je een efficiëntere, sterker presterende en betrouwbaarder tractiecontrole en daarmee nog meer voorwaartse stuwkracht.

+ Lees meer

Meer stabiliteit en meer kracht.

Meer stabiliteit en meer kracht.

Als enige standaard supermotor die op de openbare weg mag worden gebruikt, beschikt de RR over een aluminium achterbrug met onderligger, die we tot nu toe alleen in de racesport zagen. De gewichtsreductie van 0,3 kg zorgt voor een aanmerkelijke reductie van de ongeveerde massa en voor een aanzienlijk minder sterk reagerend onderstel bij accelereren. Bovendien is de veerpoot, waarvan de in- en uitgaande demping en de veerbasis instelbaar is, meer uit de buurt van de motor geplaatst zodat het minder blootstaat aan hitte. Dat heeft duidelijke voordelen voor de stootdemper. Door de gewijzigde veerpootoverbrenging van 1,9:1 naar 1,65:1 en de grotere demperzuigers kon worden gekozen voor een kleinere veerconstante. Deze slijtagereductie zorgt voor meer comfort en betere prestaties omdat de vermogensontwikkeling in de veerpoot snel en precies plaatsvindt. Het totale systeem is daarmee zuiniger voor de banden.  

+ Lees meer

Perfecte demping op alle routes.

Perfecte demping op alle routes.

Bij de speciale optie Dynamic Damping Control (DDC) zijn de regelfilosofie van het elektronische onderstel en het aandeel mechanische demping nieuw ontwikkeld. Op landwegen of op het circuit: de elektronische klep zorgt afhankelijk van de rijmodus en gebruiksdoel altijd voor de maximale demping. De elektronische klep ligt nu parallel aan de mechanische klep. Via deze bypassleiding wordt, wanneer dit nodig is, in 10 ms de demping verminderd of verhoogd. De nieuw geanodiseerde zuigerstang reageert uitermate gevoelig. Desgewenst kan bovendien het shimpakket worden aangepast door de onderstelspecialisten.

Via een lineaire-positiesensor wordt bij de DDC ook de vork aangestuurd. De demping wordt hier globaal en in ingaande en uitgaande slagen geregeld. De veerbasis kan handmatig naar behoefte worden gevarieerd.

+ Lees meer

GEGEVENS EN UITRUSTING.

Prestatiekracht die gezien mag worden.

De RR deinst voor geen uitdaging terug. Dat komt niet alleen naar voren in het sportieve design, maar ook in de techniek die erin zit.

GEGEVENS EN UITRUSTING

AANTREKKELIJK SPORTIEF

Pak ProRace.

De ProRace is het motorpak dat perfect bij RR past. Met maximale bewegingsvrijheid en veiligheidsfuncties die je nodig hebt in de racesport. Maak van de ProRace je eigen maatpak en ontwerp het met de configurator.

Meer informatie

STERKER OPTREDEN OP DE WEG

MEER MODELLEN