BMW Belgium Luxembourg NV (hierna 'BMW Motorrad' genoemd) actualiseert haar website voordurend zodat deze toegankelijk is volgens de regels van de Belgische toegankelijkheidswet die de Richtlijn (EU) 2019/ van het Europees Parlement en de Raad van 17 april 2019 betreffende de toegankelijkheidseisen voor producten en diensten omzet.
Deze toegankelijkheidsverklaring geldt voor het aanbod op de website www.bmw-motorrad.be.
De richtlijn verplicht dienstverleners onder andere om e-commerce diensten zo te ontwerpen dat ze op de gebruikelijke manier toegankelijk en bruikbaar zijn voor mensen met een beperking, zonder bijzondere moeilijkheden en in principe zonder hulp van buitenaf.
Deze eisen zijn in meer detail vastgelegd in de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) volgens welke steeds de nieuwste technologie in acht moet worden genomen. Naast de technische vereisten moeten dienstverleners volgens de wettelijke voorschriften bepaalde informatie op een toegankelijke manier beschikbaar stellen.
Wat je kan verwachten en wat je moet weten om te begrijpen hoe het werkt.
BMW Motorrad biedt op de website verschillende e-commerce diensten (hierna ‘diensten’ genoemd) aan waarmee klanten online producten en diensten kunnen kopen. Hieronder staan de beschikbare diensten beschreven.
Online content die niet bij de beschreven diensten wordt genoemd, is misschien (nog) niet helemaal toegankelijk gesteld.
Online motoren bestellen.
Het online bestellen van een Motor begint op de startpagina van de BMW Motorrad website. Afhankelijk van wat er beschikbaar is, kan je op verschillende manieren een motor bestellen:
Reserveren
Klanten kunnen via de website online motoren van BMW Motorrad en BMW Motorrad Partners reserveren en deze door een BMW Motorrad Partner laten bezorgen.
Offerte vragen
Klanten kunnen een offerte vragen aan BMW Motorrad Partners door hun persoonlijke gegevens in te vullen.
Inruilen
Klanten kunnen aangeven dat ze hun motor willen inruilen bij deelnemende BMW Motorrad inruilpartners en een vrijblijvende schatting krijgen door hun persoonlijke gegevens en motorgegevens in te voeren.
Er zijn verschillende manieren om toegang te krijgen tot deze opties:
1. De zoekfunctie voor nieuwe motoren of de zoekfunctie voor gebruikte motoren. Klanten kunnen zoeken naar nieuwe motor of gebruikte motor met specifieke configuraties. Zodra ze een motor hebben gekozen, kunnen ze deze kopen, leasen, financieren of advies vragen, afhankelijk van de beschikbaarheid. Ze kunnen ook vergelijkbare enmotor bekijken en/of een motor aan hun verlanglijstje toevoegen.
2. De individuele motorconfiguratie in de configurator. Nadat je een basismotor hebt gekozen, kun je een eigen configuratie maken op basis van dit motor. Ze kunnen het geconfigureerde motor reserveren, leasen, financieren of offerte vragen. Ze kunnen ook hun instellingen opslaan, een overzicht bekijken en motoren bekijken die lijken op het motor dat ze hebben geconfigureerd.
De beslissing tussen reserveren, leasen of financieren maak je tijdens het afrekenen, nadat je een motor hebt gekozen.
Bij leasing of financiering moet je na het afrekenen een online aanvraag doen voor de financiële dienst. Deze online aanvraag vind je op de websites van BMW Motorrad Financial Services.
Tijdens het afrekenen kunnen klanten aangeven dat ze hun auto willen inruilen bij deelnemende BMW Motorrad inruilpartners en een vrijblijvende schatting krijgen door hun persoonlijke gegevens en motor gegevens in te voeren.
Je hebt een BMW Motorrad gebruikersaccount (BMW Motorrad ID) nodig om een motor te bestellen.
BMW Motorrad Clothing Webshop.
De BMW Motorrad Clothing Webshop biedt klanten allerlei collecties en accessoires aan. Ze kunnen online artikelen zoeken in verschillende productcategorieën en met behulp van filters een aanvraag tot aankoop indienen bij een BMW Motorrad partner.
Testrit.
Klanten kunnen een testrit boeken in een motor van een gewenste modelreeks via Een testrit boeken, afhankelijk van de toepasselijke beschikbaarheid, door hun persoonlijke gegevens in te vullen en de gewenste datum en tijd te kiezen, afhankelijk van de toepasselijke beschikbaarheid, evenals de BMW Motorrad partner waar ze de testrit willen maken.
Voldoen aan toegankelijkheidseisen.
BMW Belgium Luxembourg werkt er voortdurend aan om haar website op verschillende manieren toegankelijk te maken en geschikt te maken voor gebruik via de nodige hulpmiddelen. Daarom worden de websites voortdurend ontwikkeld en bijgewerkt om te voldoen aan de technische regels van de Europese norm EN 301 549 en voldoen ze aan de succescriteria van de richtlijnen voor toegankelijkheid van webcontent (WCAG) 2.1, waarnaar wordt verwezen, op conformiteitsniveaus A en AA.
De relevante subpagina's van de website geven ook op een duidelijke manier de informatie die volgens de de Belgische toegankelijkheidswet nodig is.
Verantwoordelijke markttoezichthouder.
De Belgische markttoezichthouder voor de toegankelijkheid van producten en diensten :
Federale Overheidsdiensten (FOD) Economie
Voorgangstraat 50, 1210 Brussel
België
Feedback en contact.
Als je vragen of opmerkingen hebt over de toegankelijkheid van de websites van BMW Belgium Luxembourg , neem dan contact met ons op via: contact@bmw.be
Producten en diensten van BMW Financial Services Belgium NV
Wat de producten en diensten van BMW Financial Services betreft verwijzen wij u graag verder naar de toegankelijkheidsverklaring over de producten en diensten van BMW Financial Services.
Update van de verklaring.
Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 28 juni 2025.