De BMW R 18 Classic

Iconic. Nostalgic. Soulfuel

De R 18 Classic is een nostalgische toermotor. Hij doet denken aan het begin van de eerste cruisers die geschikt waren om te toeren. Daarnaast haalt hij tijdloze kenmerken uit onze Motorrad-geschiedenis aan - zoals het witte dubbele lijnenwerk zoals je die aantreft op de R 18 Classic First Edition. De krachtigste boxer die we ooit hebben gebouwd qua cilinderinhoud vormt onmiskenbaar het hart van de machine. Hij staat voor ontspannen tochten en puur plezier.

Het design van de R 18 Classic

Een cruiser geïnspireerd door iconen

Langgerekt silhouet, hoogwaardige details: De R 18 Classic vestigt alle blikken op zich.

R 18 Classic First Edition

Voor de R 18 Classic First Edition hebben we opvallende kenmerken van de BMW Motorrad-traditie nieuw leven ingeblazen: Het witte dubbele lijnenwerk en de witte designoptie chroom kenmerken behalve het plaatje en het opschrift de First Edition.

De highlights in één oogopslag

De druppelvormige tank is een icoon uit onze geschiedenis en benadrukt - net als de langgerekte achterste einddemper - de langgerekte typische flyline van de R 18 Classic. Het stalen frame met dubbel subframe omsluit de massieve sculpturale motor, wat kilometer voor kilometer een ervaring zal zijn.

+ Lees meer
Plaatsing met duo-buddyseat
We see the divided seat with pillion passenger seat.
Boxer met duwstang
We see the impressive boxer including push rods.
Led-verstralers
We see both of the smaller auxiliary headlights to the left and right of the main headlights.
Treeplanken
We see the step of the R 18 Classic.
Kuipruit
We see the windshield of the R 18 Classic.
Ronde uitlaatpijpen, open cardanas, dubbele lus-frame
We see the round exhaust pipe, the open drive shaft, and the double cradle frame.
Zwarte tank met dubbel lijnenwerk en geschroefd logo
We see the black tank with double lining.
Zadeltassen
We see the softbags of the R 18 Classic.

Maak van de bike jouw bike

Maak van de bike jouw bike

Het flexibele totaalconcept van de R 18 Classic en het uitgebreide accessoireprogramma geven je veel vrijheid bij de vormgeving. Zó heb je de mogelijkheid om een machine geheel naar eigen smaak te ontwerpen.

+ Lees meer

Ervaar de motor van de R 18 Classic

Een vroeg hoog koppel zorgt voor krachtige cruisermomenten: De tweecilinder boxermotor van 1802 cc van de R 18 Classic is de boxer met de meeste cilinderinhoud die we ooit hebben gebouwd. Een motor die je zult zien, horen en voelen: Het maximale koppel van 158 Nm wordt al ontplooid bij 3.000 min-1 an. Van 2.000 tot 4.000 min-1 is er altijd meer dan 150 Nm beschikbaar en daarmee een continu hoog koppel bij een voor een boxer karakteristiek loopgedrag. Bij 4.750 min-1 levert de "Big Boxer" 67 kW (91 pk). Zo begin je elke Tour gloedvol.

+ Lees meer
1802
cc cilinderinhoud
158
Nm piekkoppel bij 3.000 tpm
690
mm zithoogte
290
km actieradius (min.)

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. Een extra jaar inclusief.

Vanaf nu krijg je bij de aanschaf van een motorfiets een jaar extra zorgeloosheid boven op de wettelijke garantie.

Meer informatie

Meer over het thema #Soulfuel

#soulfuel betekent altijd vol passie en nieuwsgierig blijven. Omdat de volgende Tour nooit lang op zich zal laten wachten.

+ Lees meer
spinner