De BMW R 18 Classic
De R 18 Classic is een nostalgische toermotor. Deze doet denken aan het begin van de eerste cruisers die geschikt waren om te toeren. Bovendien verwijst deze machine naar tijdloze kenmerken van onze motorgeschiedenis. De krachtigste boxer die we ooit hebben gebouwd qua cilinderinhoud vormt onmiskenbaar het hart van de machine. Hij staat voor ontspannen tochten en puur plezier. Consequent doorontwikkelde geschiedenis – echt door en door #SoulFuel.

Alle begin is gemakkelijk – de A2-uitvoering van de R 18 Classic
De R 18 Classic is ook in een A2-compatibele uitvoering met 48 pk leverbaar. Deze kan zo worden gekalibreerd dat je machine voor jou geschikt is als je met het A2-rijbewijs onderweg bent. Zo kun je vanaf het begin genieten van de intuïtieve rijeigenschappen van de R 18 Classic.
Het design van de R 18 Classic
Een cruiser geïnspireerd door iconen
Langgerekt silhouet, hoogwaardige details: De R 18 Classic vestigt alle blikken op zich.
De highlights in één oogopslag
De druppelvormige tank is een icoon uit onze geschiedenis en benadrukt - net als de langgerekte achterste einddemper - de langgerekte typische flyline van de R 18 Classic. Het stalen frame met dubbel subframe omsluit de massieve sculpturale motor, wat kilometer voor kilometer een ervaring zal zijn.
























Maak van de bike jouw bike
Maak van de bike jouw bike
Met onze Option 719 heb je talloze mogelijkheden voor het vormgeven van je machine. Met het Option 719 designpakket AERO van minutieus geborstelde en kleurloos geëloxeerde aluminium onderdelen zet je authentieke accenten. De Option 719 gegoten wielen AERO in de zilverkleurige contrast cut voegen zich perfect naar de look. En op de Option 719 seat van dubbelkorrelig kunstleer met opgeborduurd BMW embleem zullen jij en je duopassagier bijzonder comfortabel zitten.
Maak van de bike jouw bike
Maak van de bike jouw bike
Het flexibele totaalconcept van de R 18 Classic en het uitgebreide accessoireprogramma geven je veel vrijheid bij de vormgeving. Zó heb je de mogelijkheid om een machine geheel naar eigen smaak te ontwerpen.
Ervaar de motor van de R 18 Classic
Een vroeg hoog koppel zorgt voor krachtige cruisermomenten: De tweecilinder boxermotor van 1802 cc van de R 18 Classic is de boxer met de meeste cilinderinhoud die we ooit hebben gebouwd. Een motor die je zult zien, horen en voelen: Het maximale koppel van 158 Nm wordt al ontplooid bij 3.000 min-1 an. Van 2.000 tot 4.000 min-1 is er altijd meer dan 150 Nm beschikbaar en daarmee een continu hoog koppel bij een voor een boxer karakteristiek loopgedrag. Bij 4.750 min-1 levert de "Big Boxer" 67 kW (91 pk). Zo begin je elke Tour gloedvol.
3 jaar garantie.
Ride on & on & on. Een extra jaar inclusief.
Vanaf nu krijg je bij de aanschaf van een motorfiets een jaar extra zorgeloosheid boven op de wettelijke garantie.
Meer over het thema #Soulfuel
#soulfuel betekent altijd vol passie en nieuwsgierig blijven. Omdat de volgende Tour nooit lang op zich zal laten wachten.