Lijst van data categoriën
De volgende categorieën persoonsgegevens kunnen worden verzameld via de verschillende diensten en contactkanalen die in het BMW Privacy Beleid, of in specifieke privacy disclaimers gerelateerd aan specifieke diensten (zoals Connected Drive en digitale diensten, gebruik van BMW APP’s en websites) worden beschreven:
Naam, initialen, titel, aanspreking, adres, e-mail, telefoonnummer/mobiel nummer, ….
Door je verstrekte gegevens, waaronder socio-demografische gegevens (geboortedatum, burgerlijke staat), socio-culturele gegevens (gezinssituatie- en grootte, gezinsleden, beroepssituatie , …) en biografische gegevens (bijv. type rijbewijs, beroep, opleiding, aanvragen voor bv. informatie/proefrit, favoriete BMW Motorrad Dealer, hobby’s en andere persoonlijke voorkeuren, de voertuigen waarin je geïnteresseerd bent, jouw favoriete diensten of producten, interesses, hobby's en voorkeuren, (bijv. sport, favoriete kleur, muziek, films, enz.), voorkeur betalingsmethode, voorkeur contactkanaal,…)
Klantnummer, contracten en contractnummer, geboekte BMW of MINI Digitale diensten, roadside assitance, service packs, deelname betalende events, reserverings- of betalingsgegevens bijv. creditcardnummer, …
Bedrijfsnaam, wettelijke vertegenwoordiger(s), contactpersoon, telefoonnummer/mobiel nummer, BTW-nummer, adres, e-mail, functie, …
bijv. bankgegevens, fiscaal identificatienummer, sociale media-accounts, voertuigidentificatienummer/VIN, voertuigplaat …
Deze gegevens, die gekoppeld zijn aan uw “BMW group ID of BMW ID”, dienen om jouw identiteit vast te stellen en voor authenticatie doeleinden: account ID (“BMW/MINI ID”), klantnummer, klant ID, login, wachtwoord, online accountgegevens op BMW Group Apps & BMW websites en online shops, social netwerk account en login, door u opgeslagen betalingsinformatie (bijv. creditcardnummer), bijkomende gegevens om uw identiteit te bepalen (bijv. rijbewijs of kentekenbewijs deel 1), “BMW Group ID”gegevens met betrekking tot het digitaal reserveren van een voertuig bij een BMW of een BMW Concessiehouder via onze digitale touchpoints, alsook informatie over transacties, eventuele betalingen die niet aan ons maar aan onze zakelijke partners zijn gedaan (bijv. via Mobility services); informatie over gevallen van fraude, strafbare feiten, verdachte transacties, of je een politiek prominent persoon bent en of je voorkomt op (internationale) sanctielijsten.
Identificatie- en authenticatie gegevens kunnen in combinatie met andere data categoriën gebruikt worden voor een sluitende identificatie van een persoon, zoals in combinatie met contact data, contract data, contract & account data). Ook video- of spraakopnamen van personen zijn persoonsgegevens, ook als de naam van de persoon niet bekend is.
Deze gegevens geven inzicht in de dagelijkse transacties van een persoon en interacties met BMW en BMW-partners of Concessiehouders. Het bevat kwantitatieve transactiegegevens (bijv. verkoopgeschiedenis, betalingen, terugbetalingen, boetes, premies), interactiegegevens (bijv. gebruikersgedrag bij websitebezoeken en kliktracking), activiteiten op sociale media (posts, vind-ik-leuks, opmerkingen), responsgegevens van klanten (op enquêtes), jouw vragen en klachten, feedback, telemetriegegevens van voertuigen (bijv. sensorgegevens, componentstatus), locatiegegevens (bijv. positiegegevens (GPS), bewegingsprofielen) en financiële gegevens (bijv. inkomsten, uitgaven, kredietwaardigheid, lopende insolventieprocedure.
Gegevens met betrekking tot klantentevredenheid waardering; ontvangen offertes; aankoopgegevens voertuig (incl. model, configuratie, datum van aankoop, datum registratie, nummerplaat, datum bestelling, leveringsdatum, voertuighouder, catalogusprijs); waarborginformatie; restwaarde; aankoopdetails van onderdelen, accessoires en lifestyleproducten; gegevens verzameld tijdens bezoek aan de verdeler (bv. verzoeken, raadplegingsinformatie, verantwoordelijke verkoop, onderhoudshistoriek, volgende onderhoudsbeurt, oliepeil, slijtage enz.); campagnehistoriek / reacties op campagnes; optionele klantengegevens over eigen voertuigen van andere merken via bv. het platform voor BMW tweedehandswagens; deelname aan evenementen; klachtenhistoriek; aanvragen voor bv. informatie/proefrit, favoriete BMW Concessiehouder, gekochte BMW ConnectedDrive diensten, alsook interactiegegevens via sociale media kanalen van BMW of chatfuncties op digitale touchpoints.
Informatie over hoe je de websites of BMW App’s gebruikt en of je communicatie van ons opent of doorstuurt, inclusief gegevens die zijn verzameld via cookies en andere trackingtechnologieën. Meer informatie hierover vindt je in ons BMW Cookiebeleid. Indien de klant persoonlijk kan worden geïdentificeerd (bv. na registratie of door log-in), en je daartoe toestemming hebt gegeven, dan is het mogelijk om de volgende gegevens te gebruiken: Gegevens over gemiddeld appgebruik (klikgedrag in de apps), locatiegegevens, gebruik van online entertainment, gebruik van bezochte BMW Group website(s)/app(s), cookiegegevens (afhankelijk van goedkeuring van de cookie policy’s), gebruik van BMW social media channels (bv. bezoeken aan, en posts op forums), informatie over jouw gebruik van BMW apps (op uw mobiele apparaat) , BMW websites en BMW ConnectedDrive of Digitale diensten via BMW App’s.
Data gerelateerd aan uw voertuig en bijhorende digitale diensten
Indien je een ConnectedDrive/Ride account hebt, kunnen volgende gegevens gebruikt worden: Niveau tankinhoud, resterend bereik, RTTI-gegevens (input navigatiedata), buitentemperatuur, plaatsbepaling (inclusief pick-up (in geval van huurwagen) of parkeerlocatie in het geval van geparkeerd voertuig en alleen met geactiveerde connected drive account), kilometerstand, gemiddelde snelheid, gebruik van digitale diensten; informatie over de functies en huidige instellingen van jouw voertuig (te herkennen aan het voertuigidentificatienummer) waaronder bijv. BMW TeleServices, BMW ConnectedDrive-diensten via BMW Online of BMW in-car.
Deze gegeven worden in het voertuig gegenereerd en/of verwerkt. Deze informatie geeft een algemeen overzicht van de toestand van een onderdeel, module of systeem, of van de voertuigomgeving. Elektronische onderdelen zoals regeleenheden en autosleutels bevatten componenten die technische gegevens opslaan. Dit kan tijdelijke of langdurige opslag zijn van informatie over de staat van het voertuig, belasting van componenten, vereist onderhoud, gebeurtenissen en fouten. De gegevens zijn nodig om regeleenheden goed te laten werken. Het dient ook om storingen te identificeren en te verhelpen en om voertuigfuncties te optimaliseren.
Elektronische regeleenheden verwerken data van bijvoorbeeld voertuigsensoren, maar genereren ook hun eigen data en wisselen data met elkaar uit. Zij zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor de voertuigveiligheid of ondersteunen de bestuurder, zoals bij rijhulpsystemen het geval is. Regeleenheden maken ook comfort- en infotainmentfuncties mogelijk.
Rijhulpsystemen, b.v. actieve cruisecontrol, botsingswaarschuwing en detectie van vermoeidheid van de bestuurder, alle processensorgegevens die worden gebruikt om de voertuigomgeving en, in sommige gevallen, het rijgedrag van de bestuurder te evalueren. Afhankelijk van de technische uitrusting worden volgende sensorgegevens in het voertuig opgeslagen, afhankelijk van de technische uitrusting:
- Voertuigstatusinformatie en statusrapporten over het voertuig en zijn afzonderlijke componenten (bijv. snelheid, bewegingsvertraging, zijdelingse acceleratie, aantal wielomwentelingen, weergave van vastgemaakte veiligheidsgordels, verbruiksgegevens),
- Bedrijfstoestanden van systeemcomponenten (bijv. vulniveaus, bandenspanning, batterijstatus),
- Storingen en defecten aan belangrijke systeemcomponenten (bijv. verlichting, remmen),
- Reacties van de systemen in bijzondere rijsituaties (bijv. activering van een airbag, activering van de stabiliteitscontrolesystemen),
- Informatie over gebeurtenissen die schade aan het voertuig veroorzaken,
- In het geval van elektrische voertuigen, de laadtoestand van de hoogspanningsaccu, geschatte actieradius.
- In speciale gevallen (bijvoorbeeld als het voertuig een storing heeft gedetecteerd) kan het nodig zijn om gegevens op te slaan die eigenlijk alleen vluchtig zouden zijn.