De nieuwe BMW R 18

Soul is all that matters

De nieuwe R 18 verwijst naar onze historie en iconische kenmerken die we consequent hebben doorontwikkeld. Het resultaat: een karaktervolle cruiser met de boxer met de meeste cilinderinhoud die we ooit hebben gebouwd en tijdloze designkenmerken.

We zien twee motorrijders in het zonlicht.

THE DESIGN OF THE R 18

Jouw stijl telt.

Wees een van de eersten en koop de R 18. De keuze is aan jou.

R 18

De basisversie van de R 18 in Black Storm metallic staat voor puurheid.

Mars red metallic

De R 18 met lakwerk in Mars red metallic maakt een opvallend statement.

Manhattan metallic matt

Motor en transmissie in Nürburgzilver, gepolijste aluminium delen en het hoogglans-chromen stuur geven de R 18 moderne accenten.

Option 719 Galaxy Dust metallic/Titansilber 2 metallic

De R18 met de blauwachtig tot violet flikkerende effectlak en de zilverkleurige contrastvlakken valt meteen op.

Een cruiser op het eerste gezicht.

De flyline is gestrekt en laag. Het stalen frame met dubbel subframe omvat de geweldige sculpturale motor, die de aanwezigheid van de machine indrukwekkend onderbouwt.  Daarbij komen nog een talloze individuele uitrustingsopties: bij de R 18 gaat het om maximaal minimalistisch voor een maximale individualiteit.

+ Lees meer
Naar de Configurator external-link-arrow-slim
Taps toelopende einddemper, zwart.
De taps toelopende einddempers benadrukken het boxergeluid en maken van elke rit een visuele en akoestische ervaring.
Treeplanken.
We see the footboards of the  R 18.
2-Tone-Black cilinderkopdeksels.
2-Tone-Black cylinder head covers.
Fishtail einddemper.
The long fishtail rear silencer also emphasises the cruiser silhouette.
Machined tankdop.
De hoogwaardige Machined tankdop van gefreesd aluminium voegt een opvallend designaccent toe.
Boxer met stoterstangen.
We see the imposing 1802 ccm two-cylinder boxer engine of the R 18.
Open cardanas en frame met dubbel subframe.
The open drive shaft: another hallmark from the history of BMW Motorrad.
Vorkbrug.
We see the puristic fork bridge of the R 18.

Configureer je persoonlijke cruiser

Configureer je persoonlijke cruiser

Met onze Option 719 heb je talloze mogelijkheden om de R18 een geheel eigen stijl te geven. Met het Option 719 Bi-Color gegoten wiel ICON maak je de hoogwaardige look van de bike compleet. En met de Option 719 seat van zwart kunstleer met diamantvormig(e) reliëf en naden en het opgeborduurde BMW embleem worden uitstapjes nóg comfortabeler.

+ Lees meer

Configure your personal cruiser

Configure your personal cruiser

Met onze Option 719 heb je talloze mogelijkheden om de R18 een geheel eigen stijl te geven. Met het Option 719 Bi-Color gegoten wiel Icin maak je de hoogwaardige look van de bike compleet. En met de Option 719 seat van zwart kunstleer met ruitpatroon - en -naden en opgestikt BMW embleem wordt elk uitstapje nog comfortabeler.

+ Lees meer

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. We geven je een extra jaar.

Vanaf nu geniet u van 3 jaar garantie op alle motorfietsen.

Ontdek meer

Beleef de sound van de R 18

Al sinds 1923 gebruiken we de boxer – uit overtuiging.  De tweecilinder boxermotor van 1802 cc van de R 18 is de boxer met de meeste cilinderinhoud die we ooit hebben gebouwd. Het maximale koppel van 158 Nm wordt al ontplooid bij 3000 min-1 an. Van 2000 tot 4000 min-1 is er altijd meer dan 150 Nm beschikbaar en daarmee een continu hoog koppel bij een voor een boxer karakteristiek loopgedrag. Bij 4750 min-1 levert de "Big Boxer" 67 kW (91 pk). Waarbij het binnenwerk traditie met moderne techniek combineert  Voor pure emotie op de weg.

+ Lees meer
1802
Cilinderinhoud: 1802 cc
158
Koppel: 158 Nm bij 3.000 tpm
690
Zithoogte: 690 mm
290
290: km actieradius min.

De juiste weg? Je eigen

#soulfuel betekent altijd vol passie en nieuwsgierig blijven. Ook als je een keer niet op het zadel zit.

+ Lees meer
spinner