• M pakket.

    Met het nieuwe M pakket wordt de RR nog een stuk sportiever. Uw RR wordt de ultieme racemachine.

    Het exclusieve sportieve lakwerk in de kleuren Lightwhite uni/Racingblue metallic/Racingred uni benadrukt de racegenen van de bike meteen op het eerste gezicht. En de andere hoogwaardige M uitvoeringsdetails onderbouwen deze performance-claims op een indrukwekkende manier.

    Zo komt de bestuurder bijvoorbeeld met de rijmodus Pro in de wereld van de circuits met drie extra configureerbare rijmodi Race Pro 1–3 en wordt de RR met talloze race-extraatjes uw winnende bike op de racetrack. Behalve de drie specifiek configureerbare rijmodi omvat de exclusieve optie Rijmodus Pro ook extra functies als Launch Control, Pit-Lane Limiter, Engine Brake met een in 3 standen instelbaar motormeedraaimoment bij het decelereren, Hillstart Control Pro, Dynamic Brake Control en Slide Control en drie extra core ride screens op het TFT-display. Kom meer te weten over de rijmodus Pro verderop in het algemene gedeelte over de speciale optie van de RR.

    De highlight van het M pakket zijn de innovatieve hightech M carbonwielen. Deze zijn van carbon en met 5 mm dikke remschijven staan ze voor maximale rijprestaties zowel op als buiten het circuit.

    De M carbonwielen zijn in totaal 1,7 kg lichter dan de al zeer lichte standaardaluminiumwielen. De door het geringere gewicht verminderde draaiende massa's leveren zowel een verbeterd acceleratie- en remgedrag als een geoptimaliseerd rijgedrag op.

    De voor het eerst leverbare M sportseat biedt de bestuurder meer grip en support. Het exclusieve M pakket wordt afgerond door de hoogwaardige M lichtgewichtaccu met uiterst moderne lithium-ionaccutechniek. Deze is met 2 kg minder gewicht slechts 1.288 gram licht en is de perfecte starthulp voor ambitieuze superbikers die elke gram van hun machine op een goudschaaltje wegen.

    Door het M pakket neemt het standaardgewicht van de RR af van in totaal 197 kg* tot een sportieve 193,5 kg.

     

    *Leeggewicht rijklaar, volgetankt, in overeenstemming met EU-richtlijn 168/2013 met alle bedrijfsmiddelen, met standaarduitrusting en gevuld tot minstens 90% van de nuttige tankinhoud

     

    M PAKKET IN EEN OOGOPSLAG:

    Supersportief lakwerk Lightwhite uni/Racingblue metallic/Racingred uni

    Rijmodus Pro

    • Met 3 rijmodi Race Pro 1–3
    • Launch Control
    • Pit-Lane Limiter
    • Engine Brake
    • Hillstart Control Pro
    • Dynamic Brake Control
    • Slide Control
    • M carbonwielen
    • M lichtgewichtaccu
    • M sportseat

    M chassiskit (achterkantverhoging en subframedraaipunt)

  • Dynamic-pakket.

    Superieur en dynamisch rijgedrag in elke situatie, maximale performance en uitermate veel comfort voor ongebreideld rijplezier: Het dynamic-pakket bekoort met innovatieve techniek in praktische uitvoeringsdetails.

    Het pakket bevat de nieuwste generatie van de elektronische dempingsregeling Dynamic Damping Control – afgekort DDC. Desgewenst wordt de demping in 10 ms door een parallel, door de DDC-regeleenheid aangestuurd bypassventiel verlaagd. Dat betekent te allen tijde maximale performance door een perfect contact met het wegdek en daarmee sportieve rijprecisie door een optimale glasheldere feedback.

    De DDC-basis-settings zijn gekoppeld aan de betreffende rijmodi Rain, Road, Dynamic en Race met telkens de bij de rijmodus passende afstemmingszwaartepunten. In alle rijmodi Pro kan de demping specifiek worden aangepast door "elektronisch klikken" in het configuratiemenu.

    De elektronische cruise control handhaaft desgewenst de snelheid en houdt de compromisloze kracht van de RR betrouwbaar in toom als er ter plaatse maximumsnelheden gelden.

    En met de praktische verwarmde grepen blijven de handen ook op koude dagen altijd lekker warm en kunt u dus sneller reageren. Zo kun je je volledig op de weg concentreren en van maximaal rijcomfort genieten.

     

    DYNAMIC-PAKKET IN EEN OOGOPSLAG:

    Next Generation Dynamic Damping Control (DDC)

    Verwarmde grepen

    Cruise control

  • Race-pakket.

    Superieur en dynamisch rijgedrag, maximale veiligheid en uitermate veel betrouwbaarheid voor ongebreideld rijplezier ook op het circuit: Het race-pakket vergroot de racekwaliteiten van de RR en bekoort met individuele settings en exclusieve uitvoeringsdetails.

    Zo wordt de RR behalve door de M chassiskit (achterkantverhoging en subframedraaipunt) ook door de rijmodus Pro met drie extra rijmodi Race Pro 1–3 en talloze race-extraatjes geschikt voor het circuit. Met de rijmodi Race Pro 1-3 kan de bestuurder zelf drie rijprofielen maken, waarbij de loskomherkenning voorwiel (Wheelie Control), de loskomherkenning achterwiel, de gaskarakteristiek (Engine Mapping), de motorrem (Engine Brake), ABS Pro en de tractieregeling (DTC) specifiek kunnen worden ingesteld. Kom meer te weten over de rijmodus Pro verderop in het algemene gedeelte over de speciale optie van de RR.

    Behalve deze vrij configureerbare rijmodi omvat de exclusieve speciale optie ook nog extra functies als Launch Control, Pitlane Limiter, Hillstart Control Pro, Dynamic Brake Control en Slide Control.

    Daarbij heeft de RR zwart geëloxeerde gesmede wielen met 5 mm dikke remschijven die zich in de racesport al hebben bewezen en de rijperformance merkbaar verbeteren.

    Dit sportieve pakket wordt afgerond door onder andere de hoogwaardige M lichtgewichtaccu(2 kilogram lichter dan de standaardaccu) met uiterst moderne lithium-ionaccutechniek. Deze is met een gewicht van slechts 1.288 gram de perfecte starthulp voor ambitieuze superbikers die elke gram van hun machine op een goudschaaltje wegen.

     

    RACE-PAKKET IN EEN OOGOPSLAG:

    Rijmodus Pro

    M gesmede wielen

    M lichtgewichtaccu

    M chassiskit (achterkantverhoging en subframedraaipunt)

  • Duopassagierspakket.

    Dubbel rijplezier voor iedereen die graag samen de rijwind wil voelen: Het duopassagierspakket van BMW Motorrad zorgt met een duo-buddyseat en passende duopassagiersvoetsteunen voor een racegevoiel voor twee (standaarduitrusting zonder duo-buddyseat). De buddyseat is leverbaar in de kleur zwart, de voetsteunen zijn zilverkleurig en passen optimaal bij het compromisloos sportieve design van de RR.

Accessories

Individual equipment.
  • Met de speciale optie rijmodus Pro betreden bestuurders van BMW Motorrad superbikes de circuitwereld met de drie extra en specifiek configureerbare modi RACE PRO 1, RACE PRO 2 en RACE PRO 3. Bovendien krijgt u behalve de Launch Control en de Pit Lane Limiter de HSC Pro (Hill Start Control Pro) en de nieuwe DBC (Dynamic Brake Control).

    U kunt de volgende punten in de modus RACE Pro regelen:
     

    • Engine: Hier kunt u kiezen uit 2 gaskarakteristieken: Zacht en optimaal, met het maximale vermogen. Naast de 2 gaskarakteristieken kunt u een verlaagd koppel voor de lagere versnellingen en een maximaal koppel in de 4e t/m de 6e versnelling selecteren – alles met het oog op maximale beheersbaarheid en performance.
    • Engine Brake: Hier kunt u kiezen uit 3 motorremkoppels.
    • Tractie (DTC): Maar liefst vier basisafstellingen, in RACE Pro kunt u ook nog de DTC +/- Shift voor aanpassing onderweg gebruiken.
    • Wheelie (DTC): Ook hier heb je vier instelopties: OFF (wheelies moet je zelf controleren), hoge wheelies, performance wheelies of maximale stabiliteit.
    • ABS en ABS Pro: Kunnen aan de hand van de modi in 5 standen worden aangepast – van maximale stabiliteit tot en met maximale performance (incl. de mogelijkheid om het achterwiel voor slides te laten blokkeren)
     
    De geselecteerde instellingen zijn via het 6,5“ TFT-display eenvoudig afleesbaar en worden met bijpassende teksten toegelicht.
  • Meer performance, meer veiligheid en meer rijplezier. Bij de nieuwste generatie Dynamic Damping Control (DDC) is het elektronische ventiel parallel aan het mechanische vnetiel geplaatst. Het systeem dempt maximaal, via de bypassleiding wordt desgewenst in realtime (met 10 ms verstelbaar) de demping verlaagd en weer verhoogd. Zonder in te boeten aan reactiesnelheid. Geoptimaliseerd voor elke rijsituatie, beschikbaar en specifieke instelbaar in alle rijmodi – op het circuit en op de weg. Ook het shimpakket van de onderstelspecialist kan aan de behoeften van de bestuurder worden aangepast. De DDC is afzonderlijk als optie leverbaar en is onderdeel van het Dynamic-pakket.

  • Desgewenst een constante rijsnelheid. De elektronische cruise control werkt vanaf 30 km/h en handhaaft de rijsnelheid. Daarvan profiteert u met name op lange ritten op de snelweg. De functie wordt uitgeschakeld bij het afremmen en na het indrukken van de Resume-toets wordt de geselecteerde snelheid hervat.

  • Nooit meer koude handen: Daarvoor zorgen de elektrisch verwarmbare grepen met meertrapsregeling. Ze zorgen voor meer comfort en tegelijkertijd meer veiligheid, want met warme handen en meer gevoel in de vingers hebt u de motorfiets gewoon beter onder controle – op koude dagen en bij ritten in de regen.

  • Sportief hoogwaardige look. Bij de designoptie Wielen wordt de sportieve look van de machine door een rode sierstrip op de velgrand indrukwekkend benadrukt. De belijning in dynamisch rood op de zwarte standaardvelg maakt meteen de racegenen van de bike duidelijk en voegt zich perfect naar de rest van het design.

  • De optimale bandenspanning: De bandenspanningscontrole (RDC) van BMW Motorrad waarschuwt de bestuurder meteen bij spanningsverlies in de banden en zorgt zo steeds voor maximale veiligheid. Als de spanning afwijkt van de door de fabrikant gespecificeerde streefwaarden, informeert het systeem de bestuurder meteen via een waarschuwingsmelding – afhankelijk van de relevantie en de snelheid van het spanningsverlies licht er een geel of een rood waarschuwingslampje op – en de bestuurder heeft meteen de mogelijkheid om te reageren. Bovendien wordt met RDC ook het regelmatig controleren van de bandenspanning aanzienlijk comfortabeler. De huidige spanning van beide banden kan altijd via een druk op de knop in het cockpitdisplay worden opgevraagd. Bij het opwarmen van de band op het circuit is er geen temperatuurstijging afleesbaar – de bandenspanning wordt met temperatuurcompensatie weergegeven en verwijst naar een bandenluchttemperatuur van 20 °C.

  • Voor uw veiligheid. Het alarmsysteem (DWA) reageert op positieveranderingen en trillingen met een geluidssignaal en knipperende alarmknipperlichten. Deze waarschuwing trekt de aandacht van voorbijgangers. Het alarmsysteem wordt bij het uitschakelen van het contact automatisch geactiveerd, een extra afstandsbediening is niet nodig.

  • Snelle hulp in noodsituaties. Bij een motorongeval telt elke minuut. Daarom is het belangrijk dat de reddingsdiensten in een noodgeval snel ter plaatse zijn. Op afgelegen trajecten is dit niet altijd gewaarborgd, zodat er kostbare tijd verloren gaat. De intelligente noodoproep is actief vanaf het begin van de rit en altijd gebruiksklaar, wat kostbare tijd bespaart. Het eCall-systeem neemt bij een ongeval automatisch contact op met het BMW Callcenter om zo snel mogelijk de hulpketen in te schakelen. De intelligente noodoproep geeft behalve de coördinaten van het voertuig ook gegevens over de rijrichting door, opdat ook lastig te bepalen bestemmingen snel door de reddingsdiensten kunnen worden bereikt. Via sensoren op de motorfiets worden de gevolgen van de botsing en de toestand van de motorfiets bepaald, zodat ongevallen betrouwbaar worden herkend en van voor motorfietsen typische rijsituaties kunnen worden afgebakend. Bovendien wordt er geprobeerd een eerste gesprek met betrokkene tot stand te brengen – ook in het buitenland in een van tevoren in het systeem vastgelegde taal. Luidspreker en microfoon zijn hiervoor vast rechts op het stuur gemonteerd. De bestuurder wordt met beeld en geluid gemeld of er een noodoproep is gedaan. De intelligente noodoproep kan via de SOS-toets op het stuur ook handmatig worden geactiveerd om bijvoorbeeld andere verkeersdeelnemers te helpen. De bestuurder heeft geen eigen smartphone nodig, hoeft geen simkaart in het voertuig vrij te schakelen en is niets extra verschuldigd voor het gebruik van de dataservice.

  • De hoogwaardige M Carbon accessoires versterken de racelook van uw motorfiets. Ze zijn lichter dan de standaard gemonteerde onderdelen en verminderen dus het totaalgewicht van de RR. Alle carbononderdelen zijn extreem schokbestendig, voorzien van UV-bestendige hoogglanslak en zorgen voor een indrukwekkend fraaie look van de bike.

    M CARBON ACCESOIRES IN EEN OOGOPSLAG:

    • M Carbon airboxafdekking
    • M Carbon kettingbeschermer
    • M Carbon wieldop achter
    • M Carbon wieldop voor
    • M Carbon tandwielbeschermkap
    • M Carbon tankdoppen links en rechts
    • M Carbon kuipzijdeel
  • De M datalogger is speciaal voor het circuit ontwikkeld. Hiermee kunnen alle belangrijke rijgegevens worden opgeslagen en geanalyseerd.

  • De M bestuurdersvoetsteunen van BMW Motorrad zorgen voor een dynamische look en bieden met veel verstelopties een optimale ergonomie en sportiviteit. Deze zijn gefreesd uit een zeer stevige aluminiumlegering, zijn bijzonder licht en bieden door de driekleurige eloxering een optimale corrosiewering.

  • De M sportseat is speciaal ontworpen voor het circuit en maakt door een maximale feedback rijden zonder vermoeidheid mogelijk (leverbaar als M sportseat hoog/zithoogte 849 mm, M sportseat/zithoogte 824 mm en M sportsitz laag/zithoogte 814 mm). Met het bijzonder stroeve bovenmateriaal en het stevige schuim biedt deze de bestuurder optimale steun bij de jacht naar de beslissende tienden van seconden.

  • De M duopassagiersvoetsteunen zijn gefreesd uit een geëloxeerde aluminiumlegering en geven de bike een nog sportievere look. Door de constructie zijn ze zeer licht en tegelijkertijd vormvast en bieden de duopassagier altijd een veilige steun.

  • De CNC-gefreesde M handhendels (handremhendel en koppelingshendel) van corrosiewerend geëloxeerd aluminium onderstrepen de sportiviteit van de motorfiets bijzonder indrukwekkend. Ze zijn perfect afgestemd op het design van de bike en inklapbaar, waardoor ze bij een val minder snel verbuigen of breken. De afstand van het stuur tot de handhendels is in vijf standen instelbaar en de ergonomisch afgeronde hendelvorm zorgt voor een stukje meer rijcomfort.

    De M handremhendel van BMW Motorrad is ontwikkeld voor het circuit en maakt eenvoudig verstellen van het remdrukpunt op afstand onderweg mogelijk. Bovendien is de gehele vorm van de remhendel geoptimaliseerd voor het rijden van races. De zwarte eloxering zorgt voor de passende look van de uit aluminium gefreesde hendel.

  • De M handhendelprotectoren zijn op het circuit onmisbaar maar geven ook op de weg duidelijk blijk van een compromisloze sportiviteit. De gebogen beugels van aluminium en kunststof beschermen de rem- en koppelingshendel op het stuur tegen onbedoeld bedienen bij contact met een ander voertuig.

  • De M kettingspanner van BMW Motorrad maakt precies instellen van de kettingspanning en de achterwieluitrichting mogelijk en geeft de motorfiets een bijzonder sportieve look. Deze is gefreesd uit een zeer stevige aluminiumlegering, die zeer licht maar ook vormvast is. Een dubbele eloxering zorgt voor optimale corrosiewering.

  • Veel vermogen, weinig gewicht. De hoogwaardige M lichtgewichtaccu met uiterst moderne lithium-iontechniek is met 1.288 g maar liefst 2.000 g lichter dan de standaard gemonteerde accu. De perfecte starthulp voor ambitieuze superbikers die in elke gram minder van hun motorfiets willen investeren.

  • Met de M montagestandaardbevestiging kan de montagestandaard Sport achter worden gebruikt. De hoogwaardige subframeadapters worden simpelweg achter op het subframe gemonteerd en kunnen ook onderweg op de motorfiets blijven. Door de M look voegen ze zich perfect naar het sportieve racedesign van de bike.

  • De aluminium M motorprotector van BMW Motorrad is voorzien van een verwisselbaar schuurblokje van kunststof. Dit beschermt de motor in zeer scherpe bochten tegen direct schuren op het asfalt en voorkomt zo betrouwbaar het doorslijpen van motoronderdelen en motorschade als gevolg daarvan.

  • De M olievulpijp van zwart geëloxeerd aluminium met wit ingelaserd M logo verleent met zijn look een sportief accent. De dop is voorzien van drie boringen waardoor deze op het circuit gegarandeerd kan loskomen.

  • Wie zijn bike voorbereidt voor het circuit, heeft de spiegels en de kentekenplaathouder niet nodig. Met de hoogwaardige afdekkingen uit de M cover kit van BMW Motorrad kunnen de bij het verwijderen ontstane carrosserieopeningen precies passend worden afgesloten. En de frontbeplating is weer optimaal bevestigd.

  • De hoogwaardige vorkklem van BMW Motorrad overtuigt door de sportieve look. De klem is gefreesd uit een zeer stevige aluminiumlegering en daardoor bijzonder licht naar ook absoluut vormvast. Een eloxering zorgt bij weer en wind voor optimale corrosiewering.

  • De gesmede aluminium velg is zwart geëloxeerd en in de wielmaat 200/55 ZR 17 achter verkrijgbaar. Met remschijven van 5 mm remt deze zeer goed en zorgt door de geringe oscillerende massa voor een merkbare verbetering van de rijperformance, zowel op het circuit als op de openbare weg.

  • De gesmede aluminium velg is zwart geëloxeerd en in de wielmaat 120/70 ZR 17 voor verkrijgbaar. Met remschijven van 5 mm remt deze zeer goed en zorgt door de geringe oscillerende massa voor een merkbare verbetering van de rijperformance, zowel op het circuit als op de openbare weg.

Opbergruimte.
  • De tankrugzak, 10 l van BMW Motorrad met riemverbinding gaat perfect op in het racedesign van de machine. Deze verschuift niet en heeft in de waterdichte, uitneembare binnenzak dankzij het van 6 liter naar 10 liter uitbreidbare volume voldoende opbergruimte voor de belangrijkste reisbenodigdheden.

  • De tas voor de duo-buddyseat van BMW Motorrad is perfect aangepast aan het racedesign van de machine. Deze kan zonder speciale houders precies passend op de duo-buddyseat worden gemonteerd, blijft vormvast en de capaciteit kan voor meer bagage worden uitgebreid van 7 naar 10 liter – goed beschermd in de waterdichte binnenzak.

  • De zadeltassen van BMW Motorrad gaan perfect op in het sportieve design van de machine. Deze kunnen in de waterdichte binnenzak flink veel bagage kwijt. Desgewenst zijn de zwarte tassen inclusief afstandsbeugels dankzij de snelsluitingen snel en eenvoudig afneembaar.

Ergonomie en Comfort.
  • Sportieve schoonheid. De getinte kuipruit benadrukt de sportieve look van de motorfiets. De krasbestendige coating zorgt voor continue transparantie. Afmetingen en vorm zijn identiek aan die van de standaardkuipruit.

  • Een echte racer. De kuipruit hoog BMW Motorrad heeft de voor de racesport typische koepelvorm en is zo'n 53 mm hoger dan de standaardkuipruit (ook getint leverbaar). Deze beschermt de bestuurder aanzienlijk beter tegen de wind bij liggend rijden en verhoogt door de lagere luchtweerstand ook de topsnelheid merkbaar.

Veiligheid.
  • Dubbele beveiliging tegen diefstal: Het remschijfslot met alarmsysteem is de ideale diefstalbeveiliging voor onderweg. Het slot van gehard staal beschermt betrouwbaar tegen manipulatie en laat zich dankzij de compacte afmetingen goed opbergen. Het alarmsysteem laat bij minieme bewegingen en trillingen een akoestisch alarm klinken.

  • Het radiateurbeschermrooster van BMW Motorrad beschermt de radiateur op het circuit betrouwbaar tegen bandengruis en schade door steenslag. Het tweedelige rooster van polyamide past precies op de waterradiateur boven en de oliekoeler onder en past zich door de constructie perfect aan de aerodynamica van de motorfiets aan.

  • De beschermfolie beschermt het 6,5" TFT-display.betrouwbaar tegen vervuiling, steenslag en schade. Het geharde glas heeft een ontspiegeld en anti-reflecterend oppervlak, zodat het TFT-display zeer goed afleesbaar is. Met BMW Motorrad opschrift.

Onderhoud en Techniek.
  • Met de montagestandaarden Sport kan de machine snel en veilig omhoog worden gezet. De lichte en toch stabiele constructie van gespoten stalen buizen heeft elk vier grote zwenkwielen en vergt voor het omhoog zetten maar weinig kracht. Reparaties en onderhoud worden door de zeer stabiele stand gemakkelijker.