M 1000 RR

vanaf € 33.700,-

Basisprijs inclusief 21% BTW.

DE BMW M 1000 RR

Racing like no other

Je prestatiedrang drijft je aan. Je passie beheerst je en daagt je uit. De jacht op meer bepaalt elke milliseconden: pure motorsport. High performance, hightech materialen, uiterst hoogwaardige afwerking en exclusiviteit tot in het detail: De M RR is het eerste M model van BMW Motorrad. Zijn genen komen rechtstreeks uit de professionele racesport. Als M RR en M RR met M Competition-pakket biedt deze machine pure racetechnologie voor de hoogste performance-eisen in de motorsport en voor door adrenaline gedreven perfectionisten op de weg. Want #NeverStopChallenging is meer dan een belofte. Het is een verplichting.

Weerstand? Onweerstaanbaar

We see the M RR in front of a rotating turbine when the sun is shining.

Samenspel van highlights

M gefreesde onderdelen en M carbonparts
We see the M milled parts and M carbon parts of the M RR in the footrest system.
M remsysteem
We see the M brake of the M RR with a blue brake piston.
M winglets en hoge kuipruit
We see the M Winglets on the side of the M RR.
Het design – onmiskenbaar BMW M
We see the asymmetrical colour concept of the M RR with the basic colours light blue, dark blue and red.
M carbonwielen
We see the rear carbon wheel of the M RR in detail.
Opstartanimatie met M logo
We see the launch animation with an M logo in the cockpit of the M RR.
Massief titanium uitlaatsysteem
We see the full-titanium exhaust system of the M RR.
Pure performance: de motor
We see the engine of the M RR.

Fast Paradox: Jagen op de tijd, ondanks dat je elke milliseconde ervan geniet. 

 ”

Tom Sykes

BMW Motorrad WorldSBK coureur

Born on the Racetrack

306
km/h topsnelheid
156
kW (212 pk) bij 14.500 tpm
315
km/h topsnelheid (min.) bij de circuitoverbrenging
3.1
seconden acceleratie van 0-100 km/h
Water-/oliegekoelde viertakt lijnmotor

Uit pure overwinningsdrang

Het aggregaat van M RR is ontwikkeld in de racesport en geperfectioneerd voor op de weg. Daarbij hebben we het vermogen van de viercilinder lijnmotor uit de RR vergroot: Voor meer koppel in het middengebied. En we hebben het maximale toerental met 500 tpm verhoogd naar 15.100 tpm. De titanium drijfstangen zijn lichter, de sleeptuimelaars zijn 1,5 mm smaller, de trechter van de airbox is voor een betere lastverandering ingekort: millimeterwerk voor milliseconden. Daarbij komen gesmede zuigers met 2 veren met dwarsribben en cilinderkoppen met een nieuwe kanaalgeometrie en versterkte lagerbruggen. Totaalresultaat: Meer dynamiek en minder massatraagheid. Voor een kortere overbrengingsverhouding heeft zelfs het kettingwiel een tand erbij gekregen en zijn de ketting zelf alsmede de wielbasis verlengd. De wrijvingskoppeling werkt zonder zelfversterking - voor de perfecte start van de race.

+ Lees meer

Gaat door merg en been – en door asfalt

Gereed voor alles – behalve compromissen

We see the winglets of the M RR.

Meer druk: de M winglets

Ook de aandrukkracht bepaalt winst en verlies. De M winglets van carbon genereren een downforce van 16,3 kg. In combinatie met de hoge kuipruit kun je zo meer vermogen in pure tractie omzetten. Vóór de bocht, in de bocht en bij het uitaccelereren. Het voorwiel trekt daarbij bijna naar het hoekpunt en de vork houdt contact met de grond, de DTC hoeft minder in te grijpen. En de wheelie bewaar je voor bij het passeren van de finishlijn.

+ Lees meer

Intuitief, duidelijk, eerlijk, direct – zo moet feedback zijn

Intuitief, duidelijk, eerlijk, direct – zo moet feedback zijn

Alleen wat je waarneemt, brengt je verder. Het onderstel en de geometrie van de M RR zijn helemaal afgestemd op het racecircuit. Voor meer performance op het circuit en in de pit. Zo bieden rijgedrag, duikcompensatie bij het remmen en het wegrijden meer gevoel voor voor- en achterwiel. Ook op de provinciale weg. Door de langere wielbasis ligt de M RR veel steviger. Het eenvoudig verstelbare subframedraaipunt heeft een nieuwe schaalverdeling en is vergroot. En door de nieuwe achteras, ook dankzij de aangepaste remklauw, kan het achterwiel snel worden verwisseld. Hier komen de pitstraat en je drang naar perfectie rechtstreeks bij elkaar.

+ Lees meer

Compromisloze acceleratie – alleen andersom

We hebben de voor ons beste remklauw op de markt doorontwikkeld. Een resultaat, drie woorden: Best in Class. Voor meer drukpuntstabiliteit hebben we de vloeistofhuishouding geoptimaliseerd. Behalve het standaardremblok is er als optie een andere versie verkrijgbaar. Deze komt uit het World Endurance Championship en is exclusief bedoeld voor het circuit. Samen met de op elkaar afgestemde combinatie bedieningselement/klauw resulteert dit in maximale remstabiliteit en feedback, alsmede een optimale afstemming op het RACE ABS. De M rem is daarmee de absolute referentie.

+ Lees meer

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. We geven je een extra jaar.

Vanaf nu geniet u van 3 jaar garantie op alle motorfietsen.

Ontdek meer

Zo zien winnaars eruit

Twee uitvoeringen, één doel: Pure performance

Elke M RR staat voor absolute toewijding en prestatiedrang. De basisversie is gemaakt voor de racesport, waarbij elke gram en milliseconde telt. Met het M Competition-pakket maakt de machine indruk met M gefreesde onderdelen en M carbonparts en benadrukt de sportieve look.

M RR in Light white/M Motorsport

Geboren op het circuit. En precies daarheen ga je met de M RR steeds weer terug. Altijd op zoek naar perfectie tot op de millimeter.

M RR met M Competitio-pakket

Hier komen de ervaring van het circuit, zoals de GPS-laptrigger en design in zijn pure vorm bij elkaar. En daarbij veel bewonderende blikken wanneer je op de weg rijdt.

Aan racecircuits komt geen einde – aan perfectie ook niet

Aan racecircuits komt geen einde – aan perfectie ook niet

Kan het nog perfecter? Beslis het zelf: De M RR is leverbaar als basisversie en optioneel als M RR met Competition-pakket. Daarbij bieden we talloze M performance parts voor de individuele vormgeving van je M RR. Veel van deze onderdelen zijn snel te monteren, zodat je wegversie van de M RR binnen enkele minuten een machine voor het racecircuit wordt. Maar ook hier kun je een stapje hoger: de M RR met M performance race parts – hier telt alleen nog het circuit.

+ Lees meer

De sterkste letter ter wereld

M staat wereldwijd synoniem voor successen in de racesport en richt zich op coureurs met bijzonder veel eisen aan performance, exclusiviteit en individualiteit. Kom hier meer te weten over de M RR en de M famile.

Nu ontdekken

Strakke performance

spinner