Onderhoudsintervallen.
Het dynamische service-concept.
BMW Motorrad introduceerde in 1989 al onderhoudsintervallen van 10.000 kilometers. Dit is ook vandaag de dag nog steeds een van de beste in de industrie. Het bewijst de ontwikkelde, robuuste technologie, hoge productkwaliteit en garandeert vergelijkbare lagere servicekosten. Lange onderhoudsintervallen vormen tevens een belangrijk argument voor het aankopen en doorverkopen.
Dankzij de technologische ontwikkelingen is het ook mogelijk geworden om de omvang van het onderhoudswerk bij elke interval te reduceren. Uit gesprekken met dealers en klanten is duidelijk geworden dat de voorgeschreven jaarlijkse service, als aanvulling op het onderhoud elke 10.000 km en service elke 20.000 km, niet altijd wordt gebruikt. Dit kan negatieve effecten hebben op de technologische staat van de voertuigen en dit betekent dat bijvoorbeeld motorfietsen slechts elke drie jaar worden onderhouden. Een grote hoeveelheid materieel is dan verouderd.
Om zowel rekening te houden met het veranderende gedrag van klanten alsook de technologische ontwikkelingen, heeft BMW Motorrad een flexibel service-concept ontwikkeld, waarbij ook rekening wordt gehouden met de periodes dat de voertuigen niet worden gebruikt. Dit betekent dat de onderhoudswerkzaamheden veel meer afhankelijk zijn van de verlopen tijd dan op het aantal kilometers.
Een display voor service-intervallen is onderdeel van de dynamische onderhoudsstrategie. Ongeacht het aantal kilometers is er één onderhoudsbeurt per jaar vereist voor alle BMW-motorfietsen. Voor degenen die veel reizen, er zijn tevens kilometer-afhankelijke componenten naast de verplichte jaarlijkse beurt. Dit betekent dat extra onderhoud vereist is indien het aantal kilometers hoger is dan 10.000 kilometer per jaar. De klant wordt via het multifunctionele display op tijd geïnformeerd dat de motor jaarlijks onderhoud nodig heeft.
+ Lees meer