In plaats van te werken als een zelfvoorzienend systeem, kan de Dynamic ESA communiceren met gebruik van de andere regelsystemen - BMW Motorrad ABS en Automatic Stability Control ABS. De basisinstellingen van Dynamic ESA zijn tevens gekoppeld aan de rijmodi "Rain", "Road", "dynamic", "Enduro" en "Enduro Pro", die eenvoudigweg via een druk op de knop geselecteerd kunnen worden door de motorrijder. In elke rijmodus krijgt de bestuurder een demperinstelling toegewezen, zoals aanbevolen door de experts van BMW Motorrad. De bestuurder kan coördinatie tussen Dynamic ESA, motorregeling (eigenschappen), ABS en ASC aan de rijsituaties aanpassen door de geprefereerde modi en instellingen te selecteren. Bovendien kan de dempinstelling in alle modi gepersonaliseerd worden overeenkomstig de wensen van de motorrijder, van "Soft" naar "Normal" of "Hard". Afhankelijk van de vereisten van de bestuurder, wordt de belasting ingesteld voor één persoon, één persoon met bagage of twee personen.
In de modus "Rain" werken de veerelementen met een zachte basisinstelling. ASC is in de modus "Rain" vooral ingesteld voor vroegtijdige regelinterventie om de maximaal mogelijke veiligheid te garanderen. ABS wordt afhankelijk van het weggebruik geconfigureerd.
Als de motorrijder de modus "Rain" selecteert, zal Dynamic ESA een robuustere instelling hebben. ASC garandeert optimale tractie op droge wegen en hierbij wordt ABS tevens geconfigureerd voor weggebruik.
In de modus "Dynamic" biedt BMW Dynamic ESA een nog robuustere schokdemperafstemming, die geheel is aangepast op sportief rijden tijdens weggebruik. Met dit gebruiksprofiel heeft ASC nog robuustere eigenschappen en maakt zelfs een lichte oversturing voor ervaren motorrijders mogelijk. De ABS-instelling wordt hierbij ook aangepast aan het weggebruik en biedt tegelijkertijd een grotere dynamische gasrespons vanuit de motor.
"Enduro" is gemaakt voor offroad-rijden met een schokdemperafstemming die ontworpen is voor hoge tractie. Met deze ASC is er meer wielslip van het achterwiel mogelijk, zodat lichte oversturing mogelijk is op ruw terrein. De ABS-instelling is ontworpen om met wegbanden en een overeenkomstig hoog wielslipniveau te rijden op losse suboppervlakken zoals grind. ABS werkt met gebruik van de gedeeltelijk integrale functie net zoals op wegen, d.w.z. als de voorwielrem wordt toegepast wordt hierbij een deel van de remkracht ook naar de achterrem geleid. De regelstrategie is zo ontworpen dat het blokkeren van de wielen wordt voorkomen, terwijl er toch een vertragingsniveau wordt behouden.
Motorrijders kunnen de modus "Enduro Pro" gebruiken via een extra codeerstekker. Deze modus is ontworpen voor veeleisend offroad gebruik. Hierdoor wordt een instelling met duidelijk hogere krachtreserves mogelijk. In deze modus, die alleen is ontworpen voor offroad gebruik met profielbanden, kunnen ervaren tijdens het achterwiel opzettelijk laten slingeren dankzij ASC-interventies die zijn afgestemd op het professionele Enduro-gebruik. Dit is een speciale ABS-versie, aangezien de regeling speciaal is afgestemd op het rijden over losse oppervlakken met profielbanden. Bovendien wordt de ABS-regeling op het achterwiel gedeactiveerd als de achterwielrem wordt toegepast, waardoor bijvoorbeeld driften tijdens het remmen mogelijk wordt in haarspeldbochten.
+ Lees meer

Nog meer gedetailleerde technologie