Net zoals bij de telescoopvork, wordt het wiel nog steeds uitgelijnd door de werkelijke vork, die uit twee benen met slider en vaste vorkbuizen bestaat. Het is een design met de grootst mogelijk dekking, waarbij een hoog niveau aan stabiliteit wordt gegarandeerd. Een semi-geleidearm gekoppeld aan het frame aan de voorzijde ondersteunt de vork en het voorwiel. De verings- en demptaken worden uitgevoerd door een centraal veerbeen. In tegenstelling tot een conventionele telescoopvork, hoeft de vork op het Telelever-systeem alleen de lage buigbewegingen tijdens het remmen en het rijden over oneffen oppervlakken te absorberen, wat betekent dat de slider en vaste vorkbuizen elkaar niet kunnen raken.
Andere voordelen van dit design, dat beschikt over een kleinere Telelever sliderpijpdiameter in vergelijking tot conventionele telescoopvorken, zijn de gewichtsbesparing en extreem fijngevoelige responseigenschappen. Bovendien garanderen de lage ongeveerde massa's en de snelheid waarbij de vering reageert een uitstekende grip op oneffen wegen.
Het Telelever-systeem biedt de optie om de geometrie zo te ontwerpen dat de vorkbenen en daarmee de voorzijde slechts licht "duiken" bij krachtig remmen. Zo beschikt de motorrijder over een betere respons. Een ander voordeel van het Telelever-systeem is dat het mogelijk wat om de elektronische regeling van het antiblokkeringssysteem (ABS) zo te ontwerpen dat het fijngevoeliger reageert. Dus ongeacht pulserende remkrachten treden er geen buigtrillingen op. In zijn geheel draagt het Telelever-systeem bij aan meer rijcomfort, waarbij de sportieve ambities van de motorrijder worden ondersteund en de veiligheid tijdens kritieke wegomstandigheden is toegenomen.
+ Lees meer

Nog meer gedetailleerde technologie