BMS-X motormanagementsysteem.
Een pionier in elektronisch motormanagement.
De nieuwe zescilinder van BMW is uitgerust met momenteel het meest geavanceerde digitale motormanagementsysteem op de markt (BMS-X = BMW-motorregeling X). De meest belangrijke functies zijn volledig opvolgend, cilinderspecifieke brandstofinjectie voor zes cilinders, snelle verwerking van uitgebreide sensorsignalen met gebruik van de laatste micro-elektronica, een compacte lay-out, laag gewicht en zelfdiagnose. Als resultaat heeft BMW Motorrad zijn pioniersrol in het elektronische motormanagement nog verder uitgebreid.
Het alfa-/n-gebaseerde motormanagement met koppelinterface houdt rekening met meerdere invloedsfactoren. Het zorgt ervoor dat een doelgericht(e) koppelvermogen en motorfunctie nauwkeurig aangepast kan worden aan de meest variërende grensomstandigheden.
De basis voor dit motormanagement is de hoeveelheid inlaatlucht, die indirect bepaald wordt via de openingshoek en de draaisnelheid. Het motorregelsysteem vormt individueel gecoördineerde waarden voor de injectiehoeveelheid en de ontstekingstijd met gebruik van extra motor- en omgevingsparameters (waaronder motortemperatuur, luchttemperatuur, omgevingsluchtdruk) samen met karakteristieke kaarten en correctiefuncties die zijn opgeslagen. Het brandstoftype is gespecificeerd als super-loodvrij, d.w.z. minimaal 95 octaan.
+ Lees meer