Nadat de correcte spanning is ingesteld tijdens de initiële inspectie, wordt er elke 10.000 km een inspectie uitgevoerd, met routinematige vervanging na 40.000 km. De tandriem wordt gespannen via de excentrische as, waarin het achterwiel in de enkele swingarm wordt geleid. Deze enkele swingarm garandeert tevens dat het achterwiel perfect in de lengterichting is uitgelijnd.
Aangezien de tandriem continu onder spanning staat, worden mogelijke reacties op de verandering in belasting geminimaliseerd, dit is enorm voordelig in vergelijking tot een conventionele kettingaandrijving. Reacties op belastingsveranderingen worden bovendien gereduceerd door een demper die is uitgerust met vier elastomeer blokken. De tandriemaandrijving, die gemaakt is van roestvast staal en het uitvoerrondsel van de versnellingsbak met een interne stalen kern garanderen de duurzaamheid van deze aandrijving. De aandrijfring is gemaakt van gesinterd metalen legering. Deze combinatie garandeert zo min mogelijk slijtage. Omdat de secundaire aandrijving een lichter design heeft dan de gehele kettingaandrijving, zijn de centrifugaalkrachten lager, waardoor de efficiëntie van de vermogensoverdracht wordt verbeterd.
+ Lees meer

Nog meer gedetailleerde technologie